Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

20 snabba.

Svenskarna älskar japansk mat

Sju av tio beställer japansk mat på restaurang, men endast var tredje svensk lagar japansk mat hemma. Detta visar en ny Sifo-undersökning från HelloFresh. Anledningen till detta är bristande självförtroende och att svenskarna inte vet vilka recept och maträtter som finns.

Fortsätt att läsa »

Coop i norra Sverige visar tillväxt

Coop står inför en allvarlig ekonomisk kris efter att ha förlorat 700 miljoner kronor förra året.Trots detta visar nu norra Sverige en stark ekonomisk tillväxt. ”Vi har sista skottet i bössan kvar nu”, säger Leif Linde, ordförande för Kooperativa förbundet.

Fortsätt att läsa »

Tillkännager hållbarhetsresultat för 2023

MAX Burgers har publicerat sin årliga hållbarhetsrapport för 2023. En av de stora höjdpunkterna var lanseringen av Supreme Green, en växtbaserad meny med låg klimatpåverkan. Lanseringen är ett betydande steg mot målet att varannan måltid ska vara utan rött kött.

Fortsätt att läsa »

Boozt tar krafttag mot returmissbruk

I ett försök att stoppa det kostsamma fenomenet med ”returmissbruk” har flera e-handelsföretag vidtagit åtgärder för att minska antalet köp och returer. Ett av dessa företag är nätjätten Boozt, som nu har blockerat 60 000 kunder från att handla i deras nätbutik.

Fortsätt att läsa »

Bärkassar med återvunnen plas

Coop Sverige har valt Trioworld som leverantör av bärkassar tillverkade med återvunnen plast. Dessa bärkassar, som produceras av Trioworld Lundin i Arvika, innehåller minst 80% RecyClass-certifierat återvunnet material från plastavfall efter konsumtion (så kallat PCR*).

Fortsätt att läsa »

Ska ta Klarna Checkout till nästa nivå

Klarna meddelar idag avyttringen av Klarna Checkout (KCO). Köparen är ett konsortium av investerare ledda av Kamjar Hajabdolahi, VD och grundande partner på BLQ Invest. Detta strategiska drag kommer att möjliggöra för KCO att fortsätta sin utveckling och förbättring som marknadsledande produkt under nytt ägande.

Fortsätt att läsa »

City Gross breddar det lokala utbudet 

City Gross fortsätter att stärka sitt lokala sortiment genom att samarbeta med det Malmöbaserade företaget Folkets Pops. Folkets Pops, som tillverkar handgjorda veganska glassar på räddad frukt, kommer nu att finnas tillgängliga i City Gross-butiker runt om i Sverige. För varje såld glass går dessutom 1 krona till Naturvårdsverkets projekt ”Operation rädda bina”.

Fortsätt att läsa »

Lantmännen först i världen

Lantmännen skriver historia som det första företaget i världen att genomföra en storskalig fossilfri produktion av livsmedel i hela värdekedjan från jord till bord. Från och med höstskörden kommer flera av deras produkter, inklusive Kungsörnens mjöl och AXAs havregryn, att produceras helt fossilfritt.

Fortsätt att läsa »

Ungas oro över privatekonomin ökar

En ny undersökning visar att sex av tio unga i åldrarna 18-24 år är mer oroliga för sin privatekonomi idag än för sex månader sedan. Samtidigt säger åtta av tio unga att de behöver mer information om hur de kan förbereda sig finansiellt inför en kris.

Fortsätt att läsa »

Ny VD för Cloetta Sverige

Cloetta AB har utsett Ulrika Palm till VD för koncernens största marknad, Cloetta Sverige. Ulrika Palm kommer att ingå i koncernledningen och tillträder sin nya roll senast under hösten 2024.

Fortsätt att läsa »

Utsedd till hedersdoktor vid LTU

Luleå tekniska universitet har utsett Karin Bodin, Polarbrödsgruppens koncern-vd, till teknologie hedersdoktor. Utmärkelsen kommer som ett erkännande av hennes skickliga och inspirerande ledarskap samt hennes engagemang i att utveckla hållbar livsmedelsproduktion.

Fortsätt att läsa »

Intresset för mat med lågt klimatavtryck ökar

En ny undersökning från MAX Burgers visar att intresset för mat med lågt klimatavtryck ökar bland svenskarna. Trots detta är det få som faktiskt äter mat med lågt klimatavtryck. För att utmana svenskarnas matvanor och visa på möjligheterna genomförde MAX ett Burgarexperiment.

Fortsätt att läsa »

Klimatmål validerade av SBT initiative

Lantmännen Cerealia har fått sina ambitiösa klimatmål validerade av Science Based Targets initiative (SBTi). Företaget arbetar aktivt för att minska utsläppen från både den egna verksamheten och inköpta varor och tjänster i linje med Parisavtalets mål att begränsa den globala uppvärmningen.

Fortsätt att läsa »

Öppnar tredje restaurangen i Växjö

MAX Burgers tillväxtresa fortsätter och restaurang nummer 154 i Sverige slår upp portarna i Växjö, vilket blir MAX tredje restaurang i staden. Den nya restaurangen öppnar i lokalerna där Burger King valt att lägga ner sin verksamhet.

Fortsätt att läsa »

Danmarks hälsominister hotar det vita snuset

Fredagen den 21 juni, när svenskarna firar midsommar med sin traditionsenliga sillunch, träffas EU
hälsoministrar för att diskutera ett sista-minuten förslag från Danmarks hälsominister. Förslaget hotar att förbjuda nikotinportioner, en produkt som är djupt rotad i det svenska kulturarvet.

Fortsätt att läsa »

Följ oss

Copyright ©2024
designpartner: www.simboads.com

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Responsible publisher: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14