Söker du en artikel?  

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

E-Magazine

 

Läs magazinet online.

20 snabba.

Från taquerias till tacofredagar

Coca-Cola tar sig an en svensk matfavorit med sin senaste kampanj: ”Where there are tacos, there’s Coca-Cola”. Genom att hylla tacos – från den mexikanska taqueriakulturen till svenska tacofredagar – vill Coca-Cola befästa sig som den självklara drycken till denna älskade rätt.

Fortsätt att läsa »

Yellow Monday: Årets dippigaste dag

Januari är en månad som kan kännas som en oändlig måndag, och Blue Monday – den så kallade årets deppigaste dag – tar priset. Men i år vill Kavli förändra det med ett enkelt budskap: när livet känns grått, färga det gult.

Fortsätt att läsa »

Coops första produktsläpp för 2025

Lagom till årets första löningsvecka kickstartar Coop det nya året med ett brett utbud av smakrika nyheter inom taco, snacks och mellanmål. Med både budgetvänliga alternativ och ekologiska nyheter sätter Coop ribban för vad vi kan förvänta oss i butikshyllorna under 2025.

Fortsätt att läsa »

Tar hållbarheten till nya nivåer

Med 15 år av aktivt hållbarhetsarbete fortsätter Arvid Nordquist att minska sitt klimatavtryck. Från och med januari 2025 tar företaget ännu ett stort kliv genom att införa 100 % fossilfria sjötransporter i samarbete med logistikföretaget Scanlog. Denna banbrytande lösning innebär en total eliminering av CO2-utsläpp från sjötransporter och är en del av företagets långsiktiga åtagande att skapa en mer hållbar värdekedja.

Fortsätt att läsa »

Snart avslöjas Årets matbluff

Det är snart dags för en av livsmedelsbranschens mest omtalade händelser – Årets matbluff, antipriset som får både producenter och konsumenter att höja på ögonbrynen. För tionde året i rad ska den mest “bluffiga” produkten koras, och alla ögon är nu riktade mot de fem finalisterna som går vidare till omröstningen.

Fortsätt att läsa »

Lämnar rollen som styrelseordförande

Per Lindahl, styrelseordförande för Lantmännen, har meddelat att han inte står till förfogande för omval vid företagets ordinarie föreningsstämma den 7 maj 2025. Efter att ha varit en del av Lantmännens styrelse sedan 2011, varav de senaste åtta åren som ordförande, avslutar Lindahl nu ett betydande kapitel för den svenska kooperationen.

Fortsätt att läsa »

Xtra Salladost tar förstaplatsen

Det är inte varje dag som ett eget varumärke kammar hem förstaplatsen i ett prestigefyllt test, men Coops Xtra salladsost har lyckats göra just det i Aftonbladets senaste test av feta- och salladsostar. ”Här snackar vi smakbomb,” utbrast juryn, och det är en reaktion som bör få både konsumenter och återförsäljare att lyfta på ögonbrynen.

Fortsätt att läsa »

En glassesäsong som sticker ut

När Triumf Glass släpper sin nya linje för 2025, är det inte bara glassälskare som kommer att stå i kö. Företag inom dagligvaruhandeln har nu en gyllene möjlighet att anpassa sina marknadsföringsstrategier för att utnyttja dessa nyheter på bästa sätt. Från en ny twist på klassiska smaker till exklusiva erbjudanden för dem som vill känna sig lyxiga – 2025 handlar om att förstå vad konsumenterna verkligen vill ha.

Fortsätt att läsa »

Privab och Kandyz stärker banden

Privab och Kandyz, två välkända aktörer inom dagligvaruhandeln, har förlängt sitt samarbete genom ett nytt avtal som syftar till att skapa tillväxt och öka flexibiliteten för båda parter. Detta strategiska partnerskap innebär att Privab fortsätter som en nyckelleverantör till Kandyz, med fokus på att stärka kedjans butiker från norr till söder.

Fortsätt att läsa »

5 saker du (förmodligen) inte visste om snacksfavoriten

Den 19 januari är det internationella popcorndagen – en högtid som kanske inte firas med flaggan i topp men som absolut förtjänar en stunds eftertanke. För vad vore filmkvällar, sportevenemang och sena kvällar framför tv:n utan detta älskade snacks? Men popcorn är inte bara ett enkelt nöje, det är också en produkt med en lång historia och en stark position inom dagligvaruhandeln.

Fortsätt att läsa »

Jättelagret i Skara blir ännu större

Med en planerad utbyggnad på 43 000 kvadratmeter tar Jula ytterligare ett kliv i sin logistikresa. Det nya expansionsprojektet förstärker koncernens distributionscenter i Skara, som redan är en av världens största logistikfastigheter.

Fortsätt att läsa »

Presenterar bokslutskommunikén för 2024

Den 30 januari är det dags för Axfood att summera året som gått och lägga korten på bordet i form av sin bokslutskommuniké för 2024. Rapporten släpps redan kl. 7:00 på morgonen, men för den som vill höra det från hästens mun – eller snarare från vd Simone Margulies och ekonomi- och finansdirektör Anders Lexmon – hålls en presentation kl. 9:30. Och ja, som traditionen bjuder, blir det på engelska.

Fortsätt att läsa »

Duni Group visar vägen

Duni Group tar täten inom hållbara förpackningar och sätter ribban högt för branschen. Efter att ha tilldelats utmärkelsen ”Årets Produkt” av Norgesgruppen för sitt innovativa sortiment utan tillsatt PFAS, stärker företaget sin position som en pionjär inom hållbarhet. Med tidigare erkännanden som en WorldStar Packaging Award cementerar Duni Group sitt engagemang för att skapa framtidens förpackningslösningar.

Fortsätt att läsa »

Svenskarna säljer begagnat som aldrig förr

Januari är känt som årets fattigaste månad, men istället för att låta ekonomin tynga ner börjar svenskarna tänka kreativt. Att sälja vidare begagnade saker har blivit en allt mer populär lösning för att både stärka plånboken och rensa ut hemmet. En ny undersökning från Klarna visar att fler än 8 av 10 svenskar har saker hemma som sällan eller aldrig används – och nu är det dags att agera.

Fortsätt att läsa »

Ramlösa lyfter svenska äpplen

Svenska trädgårdar, friska råvaror och mineralvatten från Hälsobrunn – Ramlösa förenar det bästa av naturen med en nygammal klassiker. Smaken Grönt Äpple gör comeback och hyllar både naturens resurser och den svenska äppeltraditionen.

Fortsätt att läsa »

Kvalitetsmjöl levereras direkt till dig

I en tid där bekvämlighet och hållbarhet går hand i hand, gör Berte Qvarn det enklare än någonsin att få tag på deras kvalitetsmjöl. Nu kan invånare i Halland och delar av Göteborg beställa mjöl direkt online och hämta det i utvalda butiker – en modern lösning från ett anrikt kvarnbruk.

Fortsätt att läsa »

1,5 miljarder i EU-stöd för marknadsföring

Om ni någon gång känt att ni saknar resurser för att marknadsföra era produkter, lyssna upp – EU erbjuder i år 1,5 miljarder kronor i stöd för att boosta konsumtionen av EU-producerade livsmedel och jordbruksprodukter. Det är pengar som väntar på att användas av bransch- och producentorganisationer, så det är kanske dags att lägga mindre tid på att justera kaffemaskinen i fikarummet och mer tid på att fylla i ansökningsformulär.

Fortsätt att läsa »

Coop satsar på hållbar odling

Två av Sveriges största kooperativ, Coop och Lantmännen, går samman i en satsning som ska gynna både klimatet och svenska konsumenter. Coop ansluter nu sin produkt Coop Havregryn till Lantmännens odlingsprogram Klimat & Natur, ett initiativ för framtidens jordbruk med fokus på hållbarhet och biologisk mångfald.

Fortsätt att läsa »

Pantbeloppet höjs under 2025

Från och med i år höjs pantbeloppet på dryckesförpackningar i Sverige, en förändring som syftar till att ytterligare stärka ett av världens mest framgångsrika pantsystem. Höjningen innebär att pantbeloppet för aluminiumburkar och små PET-flaskor ökar från 1 till 2 kronor, medan stora PET-flaskor går från 2 till 3 kronor.

Fortsätt att läsa »

Följ oss

Copyright ©2024

08 – 121 514 56

Ansvarig Utgivare: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14