Söker du en artikel?  

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

E-Magazine

 

Läs magazinet online.

20 snabba.

253 % ökad försäljning av ekologiska morötter

Ett finskt experiment har visat att små, strategiska förändringar kan skapa stora resultat. Genom att placera ekologiska morötter på en ny plats i butiken ökade försäljningen med imponerande 253 % jämfört med samma vecka föregående år – utan att priset behövde justeras.

Fortsätt att läsa »

Dennis Duolees hyllning till svensk kultur

Konst mötte krispighet under sommaren 2024 när Dennis Duolee bjöd in till en ovanlig och smakfull utställning i Stockholm. Med chips som både medium och tema skapade Dennis en installation som lyfte detta älskade snacks till en oväntad kulturell piedestal.

Fortsätt att läsa »

Fjällfil med svarta vinbär

I februari får Fjällfil-familjen ett nytt och spännande tillskott: den sötsyrliga smaken av svarta vinbär. Den nya smaken, som lanseras som ”Årets säsongare”, är ett perfekt komplement till Fjällfils redan älskade utbud med smaker som hjortron, blåbär och havtorn.

Fortsätt att läsa »

Finalisterna till Årets Matbluff 2025

Då var det dags igen. Årets Matbluff är tillbaka, och i år firar den till och med tioårsjubileum. Det är ett slags anti-födelsedag för de produkter som lyckas reta gallfeber på konsumenter genom att tänja på sanningen, tänkande att vi inte läser det finstilta. Och visst, de kanske kan lura oss en gång – men att bli nominerad till Årets Matbluff är knappast ett pris någon marknadschef vill ta med i årsrapporten.

Fortsätt att läsa »

Nytt partnerskap – stärker premiumportföljen

Carlsberg Sverige tar ett stort kliv in i mixerkategorin genom ett nytt partnerskap med det ikoniska varumärket Schweppes. Samarbetet, som inleds den 1 januari 2025, innebär att Carlsberg Sverige tar över produktion och distribution av Schweppes på den svenska marknaden, vilket markerar ett av företagets största portföljtillskott på över 15 år.

Fortsätt att läsa »

Ny försäljnings- och driftsdirektör 

Kronans Apotek förstärker sin ledningsgrupp med en nyckelrekrytering: Malin Possman tillträdde i december som försäljnings- och driftsdirektör för fysisk handel. Med sin långa erfarenhet från apoteksbranschen och en gedigen bakgrund som farmaceut tar hon över efter Nina Wyholt Gradin.

Fortsätt att läsa »

Fokus på utveckling och digitalisering

I april 2025 stärks Martin & Servera-gruppens koncernledning av två nya nyckelpersoner. Jörgen Åhlin tillträder som IT-direktör (CIO), och Anna Ståhle blir ny ekonomi- och finansdirektör (CFO). Båda tillskotten markerar ett tydligt fokus på affärsutveckling och digital transformation inom företaget.

Fortsätt att läsa »

Öppnar ny salladsbar i innovativa GoCo

Den svenska salladspionjären och foodtech-aktören Picadeli fortsätter sin expansion och öppnar en ny restaurang i GoCo Health Innovation City i Mölndal. På Entreprenörsstråket 3 kommer gäster från och med den 27 januari kunna komponera sina egna sallader med inspiration från världens matkulturer.

Fortsätt att läsa »

Ny huvudpartner till Årets Kock

Lantmännen kliver in som huvudpartner till Årets Kock, en organisation som spelar en nyckelroll i att utveckla och driva den svenska gastronomibranschen framåt. Samarbetet, som offentliggjordes idag, innebär att Lantmännen bidrar med expertis inom hållbarhet och innovation, och stärker arbetet med att lyfta svensk matlagning och högkvalitativa råvaror.

Fortsätt att läsa »

Tar över som permanent vd

Axel Johnsons styrelse har fattat beslutet att Caroline Berg, tidigare tillförordnad vd, nu tillträder som permanent vd för bolaget. Samtidigt tar Marie Ehrling över rollen som styrelseordförande, efter att ha varit vice ordförande sedan 2015.

Fortsätt att läsa »

Convini nådde rekordomsättning 2024

Convini, Europas ledande leverantör av obemannade måltidsbutiker och kaffelösningar för arbetsplatser, fortsätter att imponera med ett starkt 2024. Företaget rapporterar en rekordomsättning på 900 miljoner kronor och närmar sig nu sitt ambitiösa mål om en miljard kronor i omsättning till 2025.

Fortsätt att läsa »

Från taquerias till tacofredagar

Coca-Cola tar sig an en svensk matfavorit med sin senaste kampanj: ”Where there are tacos, there’s Coca-Cola”. Genom att hylla tacos – från den mexikanska taqueriakulturen till svenska tacofredagar – vill Coca-Cola befästa sig som den självklara drycken till denna älskade rätt.

Fortsätt att läsa »

Yellow Monday: Årets dippigaste dag

Januari är en månad som kan kännas som en oändlig måndag, och Blue Monday – den så kallade årets deppigaste dag – tar priset. Men i år vill Kavli förändra det med ett enkelt budskap: när livet känns grått, färga det gult.

Fortsätt att läsa »

Coops första produktsläpp för 2025

Lagom till årets första löningsvecka kickstartar Coop det nya året med ett brett utbud av smakrika nyheter inom taco, snacks och mellanmål. Med både budgetvänliga alternativ och ekologiska nyheter sätter Coop ribban för vad vi kan förvänta oss i butikshyllorna under 2025.

Fortsätt att läsa »

Tar hållbarheten till nya nivåer

Med 15 år av aktivt hållbarhetsarbete fortsätter Arvid Nordquist att minska sitt klimatavtryck. Från och med januari 2025 tar företaget ännu ett stort kliv genom att införa 100 % fossilfria sjötransporter i samarbete med logistikföretaget Scanlog. Denna banbrytande lösning innebär en total eliminering av CO2-utsläpp från sjötransporter och är en del av företagets långsiktiga åtagande att skapa en mer hållbar värdekedja.

Fortsätt att läsa »

Snart avslöjas Årets matbluff

Det är snart dags för en av livsmedelsbranschens mest omtalade händelser – Årets matbluff, antipriset som får både producenter och konsumenter att höja på ögonbrynen. För tionde året i rad ska den mest “bluffiga” produkten koras, och alla ögon är nu riktade mot de fem finalisterna som går vidare till omröstningen.

Fortsätt att läsa »

Lämnar rollen som styrelseordförande

Per Lindahl, styrelseordförande för Lantmännen, har meddelat att han inte står till förfogande för omval vid företagets ordinarie föreningsstämma den 7 maj 2025. Efter att ha varit en del av Lantmännens styrelse sedan 2011, varav de senaste åtta åren som ordförande, avslutar Lindahl nu ett betydande kapitel för den svenska kooperationen.

Fortsätt att läsa »

Xtra Salladost tar förstaplatsen

Det är inte varje dag som ett eget varumärke kammar hem förstaplatsen i ett prestigefyllt test, men Coops Xtra salladsost har lyckats göra just det i Aftonbladets senaste test av feta- och salladsostar. ”Här snackar vi smakbomb,” utbrast juryn, och det är en reaktion som bör få både konsumenter och återförsäljare att lyfta på ögonbrynen.

Fortsätt att läsa »

En glassesäsong som sticker ut

När Triumf Glass släpper sin nya linje för 2025, är det inte bara glassälskare som kommer att stå i kö. Företag inom dagligvaruhandeln har nu en gyllene möjlighet att anpassa sina marknadsföringsstrategier för att utnyttja dessa nyheter på bästa sätt. Från en ny twist på klassiska smaker till exklusiva erbjudanden för dem som vill känna sig lyxiga – 2025 handlar om att förstå vad konsumenterna verkligen vill ha.

Fortsätt att läsa »

Följ oss

Copyright ©2024

08 – 121 514 56

Ansvarig Utgivare: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14