Kunden vill inte bli lurad
Intresset från både media och allmänheten var stort när Äkta vara i januari i år delade ut antipriset Årets matbluff för tionde gången. Antalet nomineringar var rekordmånga, över 400, och
Intresset från både media och allmänheten var stort när Äkta vara i januari i år delade ut antipriset Årets matbluff för tionde gången. Antalet nomineringar var rekordmånga, över 400, och
Annons
Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.
Norrmejerier ser över besöksverksamheten och har nyligen meddelat att man säger upp avtalet med den nuvarande hyresgästen som driver kaféet vid Västerbottensost Besökcenter i Burträsk. Beslutet – som en del av en större strategisk översyn – innebär att besöksverksamheten stängs för allmänheten från den 31 mars 2025, medan lokalen under det kommande året omvandlas till ett internt mötes- och konferenscenter.
Efter att ha slipat sin erfarenhet i JTI sedan 2007 tar Linas Libikas nu rodret som VD för JTI Sweden och Nordic Snus. Med uppdraget att leda verksamheten på de nordiska marknaderna – från Sverige till Island – blickar han fram emot att stärka företagets varumärken och föra en närmare dialog med både kunder och konsumenter.
Dollarstore, en del av Tokmannis växande imperium, kliver in på livsstilsarenan med lanseringen av det nya varumärket Miny. Den 24 februari 2025 släpper man loss en färgsprakande kollektion som lovar att göra vardagen lite roligare och samtidigt prisvärd. Med ett sortiment på cirka 500 artiklar riktat till både de yngre och de lite äldre som vill sätta en guldkant på livet, är Miny fast besluten att bli det nya ”må bra”-märket på marknaden.
MAX Burgers öppnar upp köken för att visa sin transparens. MAXs, den svenska hamburgerkedjan med rötter som sträcker sig tillbaka till 1968, visar att de inte bara levererar goda burgare – de levererar också transparens. Trots de senaste mediedrivna anklagelserna om bristande rutiner och felaktigheter, kliver MAX fram med en rad åtgärder som återigen bevisar att kvalitet och säkerhet är kärnan i deras verksamhet.
Efter över 20 år inom Lantmännen har Elisabeth Ringdahl, chef för division Lantbruk, beslutat sig för att gå i pension. Med en karriär fylld av framgångar och en avgörande roll i lantbrukssektorn lämnar hon ett starkt arv efter sig.
Efter en nervkittlande period där Butterick’s, ett av Sveriges äldsta detaljhandelsföretag med över 120 års tradition, stod inför konkurs, vänder nu lyckan. Nya investerare har förvärvat verksamheten för fem Butterick’s-butiker i Göteborg, Stockholm, Malmö, Halmstad och Lund – och festligheterna kan återupptas som vanligt.
Lindt & Sprüngli har aldrig varit rädda för att tänka stort och nu gör de det på allvar med sin nya lansering: Lindt Dubai Style Chocolate. Om du har varit aktiv på sociala medier de senaste månaderna har du säkert sett bilder och smygtittat på den här chokladkakan som fått ett enormt genomslag. Och nu har vi turen att den landar på svenska hyllor, redo att ge oss en smakupplevelse som balanserar mellan det exotiska och det bekanta.
Axfood har under 2024 verkligen levt upp till sina hållbarhetsambitioner. Med en halvering av matsvinnet och kraftiga framsteg mot fossilfria transporter visar koncernen att de inte bara pratar – de agerar. Med sina nya initiativ och investeringssatsningar skapar Axfood både ekonomiska besparingar och minskar sin miljöpåverkan, vilket är bra nyheter för både plånboken och planeten.
ATG® har nu tagit ett stort steg in i framtidens spelupplevelse med sin lansering av Elli®, världens första AI-assistent för hästspel. Elli® kommer att vara en digital spelkompis som hjälper ATG:s kunder att förenkla och effektivisera sina V75®-spel, och har potentialen att omdefiniera hur vi interagerar med spelinformation.
Fazer fortsätter sin expansion med hantverksbageriet Gateau och öppnar den 20 mars 2025 ett nytt café i Fältöverstens centrum på Karlaplan, Stockholm. Det nya caféet, som kommer att ligga i ett av Stockholms mest centrala områden, erbjuder en plats för både fika och lättare luncher på sina 60 kvadratmeter och 30 sittplatser.
Melins Ekologiska Chorizo är en smakupplevelse utöver det vanliga. Den är tillverkadmed omsorgsfullt utvalda ekologiska ingredienser och kryddor, vilket ger den en rik och fyllig smak. Men det är inte allt – vår chorizo är KRAV-märkt och helt fri från tillsatser, vilket gör den till ett hälsosammare och mer naturligt
Med Varmrökt Clarias Örtagård i portionsförpackning är den dagliga finlunchen och picknicken räddad! Vår Clarias röks av ett traditionellt ålrökeri och med den briljanta smaken av örter passar den perfekt till båda till vardags och fest. Fisken är märkt med Åkta Vara, Från Sverige och är klimatcertifierade av Svensk Sigill. Detta innebär att du kan äta god
Halländska Gårdschips inleder 2025 med tre nya smaklanseringar – två limited edition-varianter och en framtida klassiker. Inspirerade av cocktailvärlden och älskade smakkombinationer bjuder nyheterna på krispiga överraskningar: Gin & Tonic – Frisk, söt och bittersyrlig smak på tunna grytfriterade chips.Raspberry Sour – Sötsyrliga chips med smak av hallon och vinäger.Chili Cheese – Krämig cheddar möter het chili i en fyllig smakexplosion. – Smakerna kan verka oväntade, men
Nu presenterar God Morgon® tre nya premiumjuicer under konceptet ”Vår finaste pressning” – omsorgsfullt pressade direkt från frukt, ej från koncentrat, för en autentisk och fräsch smakupplevelse. – Vi är glada att lansera vår finaste pressning, ett resultat av vår passion för njutningsfulla juicer och inspirerande smakkombinationer, säger Ida Kjelledal, Brand Manager God Morgon®. Tre unika smaker:Apelsin – Klassisk
Nu tar FUN Light nästa steg inom funktionsdrycker och lanserar Vitamin Boost Ready to Drink – en sockerfri, vitaminberikad törstsläckare, tillgänglig både med och utan koffein. Drycken innehåller viktiga vitaminer och mineraler som B6, Niacin (B3), Magnesium, Zink och Biotin, vilka bidrar till minskad trötthet och en normal energiomsättning. – Vi ser en stor efterfrågan på att kunna köpa FUN Light Vitamin Boost färdigblandad, och
År 2025 börjar med en smakrik nyhet på müslihyllan! Frebaco Rostad Müsli bjuder på en perfekt balans mellan krispighet och smak, tack vare en blandning av rostade flingor, frukt, bär och frön. Serien lanseras i tre spännande smaker: Jordgubb & Äpple – fruktig och fräsch med en lätt sötma.Hallon & Frön – syrligt och krispigt med extra tuggmotstånd.Melon
Upptäck en ny nivå av njutning med vår proteinmousse med smak av len och krämig vit choklad! Med 20 gram protein, laktosfri och utan tillsatt socker, får du ett mellanmål som är lika gott som det är bra för dig. Prova något nytt och unikt på marknaden! Lanseringsvecka 7 Rek. konsumentpris: 22,90 kr
Upptäck ett helt nytt varumärke som kombinerar njutning och välmående i varje klunk. Välj mellan fyra smaker, där var och en är skapad för att passa din livsstil: en för hår och hud, en för koncentration, en för ämnesomsättningen och en för immunförsvaret. Smidig att ta med, lätt att dricka – dags
Nocciolata, en krämig och läcker hasselnöts- och kakaospredd. Nocciolata är tillverkad enligt traditionella recept och innehåller endast ekologiska ingredienser, vilket gör den till ett hälsosammare alternativ för alla chokladälskare. Denna produkt har blivit ett populärt val för dem som söker en naturlig och smakfull spredd utan tillsatta konserveringsmedel eller konstgjorda färgämnen. Original – Den ljuvliga
Nästan varannan svensk oroar sig för sin andedräkt, särskilt i sociala sammanhang. Nu lanserar Cloetta Sverige Mynthon Zip Mints – en sockerfri mintpastill med omedelbar uppfräschande effekt. Succén från Finland kommer i smakerna Mint och Salmiac och finns i butik från vecka 7, 2025. 45 % av svenskarna har känt oro för sin andedräkt. 54 % anser att det kan påverka relationer negativt.65 % av
Copyright ©2025
Dela oss på
info@butikstrender.se
Ansvarig Utgivare: Dunia Jamil
https://www.high-endrolex.com/14