Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

20 snabba.

Lagerblad Food lanserar Falafelpinne

Varför inte tänka nytt? Här kommer Lagerblad Foods falafel i nytt format och då som en korv. Falafeln steks på en 4,5 meter bred gjutjärnspanna som gör att du får ett frasigt yttre men fortfarande mjuk och saftig inuti. Perfekt att använda i ett korvbröd eller i en wrap.  Rek.

Fortsätt att läsa »

Extra bubbliga nyheter! 

Kommer i tre fräscha smaker:Merry Berry – Söt och syrlig smak av blandade röda bär.Mighty Melon – Kombination av saftig vattenmelon och bubble gum.Sweet Citrus – Uppfriskande smak av citrusfrukter med en söt underton. Rek. Butikspris:SVH ca-pris 24 SEKDVH ca-pris 11,60 SEK

Fortsätt att läsa »

Populära Peoples Bulldog nu på burk!

People’s Bulldog konverteras nu från glasflaska till burk för att möta den starka burktrend som råder. Brygd i session IPA-stil med en stor dos humle för den som vill njuta av livet med lite lägre alkoholhalt. Citrusdoften är dominerande och har bra stöd av kryddiga och kådiga tallbarrsaromer. Balansen mellan

Fortsätt att läsa »

Populära Easy Rider nu på burk!

Vår lovordade alkoholfria IPA konverteras nu från glasflaska till burk för att möta den starka burktrend som råder. Ett ofiltrerat öl gjord på karamellmalt och vår egenodlade Bulldog Pale Ale-malt. För att höja smakupplevelsen så har vi valt en humleblandning bestående av amerikansk Citra, australiensk Galaxy samt nyazeeländsk Pacific Jade.

Fortsätt att läsa »

Aqua d’Or Vitamins

Level up! Aqua d’Or Vitamins är en vitamindryck som lanseras i tre olika smaker citron & fläder, persika och hallon.  Aqua d’Or Vitamins är en källa till de viktiga mineraler och vitaminer som din kropp behöver för att ta sig igenom en hektisk vardag. Som alltid med Aqua d’Or är drycken helt

Fortsätt att läsa »

Re:hydrate Päron 

Päron är den nya smaken av Re:hydrates sortiment. Re:hydrate Päron är en frisk, god och uppiggande smak som är uppskattad av väldigt många. Precis som smakerna Hallon och Citron/lime så är Re:hydrate Päron en kolhydrat-elektrolytdryck som förbättrar vattenupptaget vid fysisk träning. Magnesium och C-vitamin bidrar till att minska trötthet och

Fortsätt att läsa »

Mionetto Piccolo

Världens mest sålda prosecco finns nu även som alkoholfritt alternativ på piccolo-flaska i dagligvaruhandeln. Perfekt att exponera i butik inför kommande examenstider och sommarfester. Rek. Butikpris 69 SEK

Fortsätt att läsa »

Coop inleder årlig skattjakt

Äntligen har årets första svenska färskpotatis kommit upp ur jorden, och Coop gör det till en fest för sina kunder. I en spännande skattjakt har Coop placerat ut tio kilo av denna exklusiva delikatess i 26 olika Coop-butiker runt om i Sverige, från norra Coop Norrbotten till Coop Syd i Skåne.

Fortsätt att läsa »

Vinnarna ICAs Entreprenörspris 2024

För sjunde året i rad har ICAs Entreprenörspris delats ut för att hylla företagare som gör verklig skillnad för sina närområden. Årets pristagare, resebyrån Bäckman & Berg i Kalmar och Bivaxfabriken i Uppsala, har utmärkt sig genom sitt exceptionella entreprenörskap och bidrag till sina lokalsamhällen.

Fortsätt att läsa »

Åhléns ägare köper in sig i inredningsföretag

Det verkar som att Ayad Al-Saffar, ägaren till Åhléns, har gjort en betydande investering genom sitt holdingbolag AAS Retail, genom att köpa Globitas aktier i den belgiska inredningskedjan Casa. Med Casa som har runt 500 butiker i åtta europeiska länder ser det ut som en betydande affär som kan stärka Åhléns.

Fortsätt att läsa »

Kedjan drabbas av ny jätteförlust

Sportkedjan XXL rapporterar ännu en förlust under årets första kvartal, men med en förbättring jämfört med samma period föregående år. Förlusten uppgick till -188 miljoner norska kronor, en minskning från -239 miljoner föregående år. Trots denna förbättring har försäljningen backat med 21,5 procent.

Fortsätt att läsa »

Positiv trend för Ica: Ökade marknadsandelar

Ica-gruppen är på rätt spår med ökad vinst och omsättning enligt vd Nina Jönsson. En betydande faktor bakom denna förbättring är den lägre matprisinflationen och en ökning av kundtillströmningen, vilket har lett till en ökning av marknadsandelarna under de senaste sex månaderna.

Fortsätt att läsa »

Fler hållbara alternativ från företagen

Ungdomsbarometern presenterar intressanta insikter om ungas attityder och beteenden kring mat och hållbarhet. Enligt undersökningen är hållbar mat den nästa stora trenden inom matkonsumtion enligt Sveriges unga. Trots detta står priset i vägen för ökad konsumtion av hållbar mat.

Fortsätt att läsa »

En 150 år lång kärlekssaga

Kraft Heinz tar steget in i en ny kategori på den svenska marknaden genom att introducera en trio av färdiga pastasåser. Henry J. Heinz grundare visste att perfektion tar tid, och med över 150 års expertis inom tomatodling har Heinz skapat pastasåser som lever upp till detta ideal.

Fortsätt att läsa »

NYHET! SEMPER BORDSKNÄCKE MED HAVRE

Nu finns Semper Bordsknäcke med Havre som nyhet på den glutenfria hyllan. Traditionellt bakat i stenugn vid knäckebrödsfabriken i Korsnäs, Dalarna. Semper Bordsknäcke är fritt från både gluten och mjölk vilket innebär att knäckebrödsfabriken nu är en helt mjölkfri anläggning. Klassiskt brytbröd som passar perfekt till både middag och festliga

Fortsätt att läsa »

ATG® Delårsrapport januari–mars 2024

ATG® rapporterar stark tillväxt under det första kvartalet 2024 med nettospelintäkter på 1,3 miljarder kronor, en ökning med 9 procent jämfört med samma period föregående år. Hästspelet var den primära drivkraften bakom tillväxten med en ökning på 13 procent.

Fortsätt att läsa »

Moderna matmarknader i ”Citylyftet”

Idag klockan 16.00 nyinvigs Coop Tomtebogatan och Coop Essingen i Stockholm som de första butikerna i ”Citylyftet”, ett ambitiöst omställningsprojekt där åtta av Coop Butiker & Stormarknader i Stockholms innerstad uppgraderas från traditionella kvartersbutiker till moderna matmarknader.

Fortsätt att läsa »

Axfood fortsätter att visa styrka

Axfood reflekterar över ett kvartal med fortsatt positiv kundtillströmning, volymtillväxt och förstärkta marknadspositioner, vilket resulterade i en stabil resultatutveckling. Trots utmaningen med höga jämförelsetal visade detaljhandelsomsättningen en tillväxt på 6,9 procent, vilket överträffade marknaden.

Fortsätt att läsa »

Ökar i popularitet och användning

Digitala plånböcker har blivit allt vanligare som betalningsmetod i Norden och är nu den näst vanligaste betalningsmetoden i regionen. VISA har nyligen publicerat en rapport som visar att användningen av digitala plånböcker i Norden är även bland de högsta i världen.

Fortsätt att läsa »

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14