Annons

Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

E-Magazine

 

Läs magazinet online.

20 snabba.

Stena Line sätter kurs mot hållbarhet

Stena Line gör en betydande satsning på hållbarhet genom att förändra en av sina mest populära rätter – köttbullar med potatismos. Från och med februari 2025 kommer hälften av köttfärsen i köttbullarna ersättas med plantbaserad gulärtsfärs, en förändring som innebär en årlig minskning av köttanvändningen med 35 ton.

Fortsätt att läsa »

Tudor Shop-in-Shop i PK-huset

Igår öppnade dörrarna till Sveriges första Tudor Shop-in-Shop i Krons butik i PK-huset i Stockholm. I den exklusiva butiksdelen kan besökare utforska hela Tudors ikoniska kollektion och uppleva varumärkets industriella estetik.

Fortsätt att läsa »

McDonald’s lanserar Dubbel Big Mac

Big Mac-älskare i Storbritannien kan nu testa en större variant av den klassiska burgaren. Dubbel Big Mac, som innehåller fyra nötköttsbiffar och dubbla mängden Big Mac-sås, är här – men bara under en begränsad tid.

Fortsätt att läsa »

Oktoberinflationen högre än väntat 

Inflationen i oktober, enligt KPIF-måttet som exkluderar ränteeffekter, ökade till 1,5 procent – högre än vad analytiker förutspått. Ökningen kan påverka räntebeslut från Riksbanken framöver, även om den inte bedöms ha någon omedelbar betydelse för det kommande räntebeskedet.

Fortsätt att läsa »

Lanserar nya växtbaserade produkter 

Peas of Heaven och stjärnkocken Marcus Samuelsson har gått samman för att erbjuda tre nya växtbaserade produkter: köttfri grillkorv, köttbullar och burgare, alla framtagna med fokus på smak och hållbarhet. Produkterna finns nu tillgängliga på Coop och ICA.

Fortsätt att läsa »

Svensk ost blir allt mer sällsynt

Trots att importen dominerar den svenska ostmarknaden, ökar Skånemejeriers Allerum sitt inflytande genom satsningar på kvalitet och svensk produktion. Varumärket, känt för lagrad hårdost, har vuxit snabbare än marknaden och står nu för nästan 25 procent av volymandelen inom sitt segment.

Fortsätt att läsa »

Toppar både matsvinn och skamkänslor

Trots stigande matpriser och klimatmedvetenhet är unga vuxna i Sverige de som står för mest matsvinn och känner störst skam över det. En ny undersökning av Findus avslöjar att missuppfattningar kring hållbarhet och hälsa hindrar fler från att välja frysta alternativ.

Fortsätt att läsa »

Återvänder till Marieberg Galleria

Den 7 november öppnar McDonald’s på Marieberg Gallerias södra parkering med en helt ny restaurang. Restaurangen erbjuder drive-thru, McCafé och möjligheten till hemleverans för att möta besökarnas behov. Totalt finns 100 sittplatser inomhus och 50 platser utomhus, något som förväntas locka både lokalbor och resande besökare.

Fortsätt att läsa »

Livsmedelsföretagen kritiserar fackens lönekrav

Industrifacken har lagt fram ett krav på 4,2 procent i löneökning för 2025. Livsmedelsföretagen, som representerar 750 svenska livsmedelsproducenter, varnar för att denna höga nivå riskerar att skada livsmedelsindustrins konkurrenskraft och lönsamhet, som redan är hårt pressad.

Fortsätt att läsa »

50 miljoner kronor till Rosa Bandet

ICA-butikerna och Apotek Hjärtat har i år samlat in totalt 50 miljoner kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Genom engagemang från både butiker och kunder bidrar de till livsviktig cancerforskning, och insamlingen innebär ett betydande stöd för Sveriges främsta forskningsinitiativ inom cancer.

Fortsätt att läsa »

Riku Lyly ny COO för Lindex Group

Riku Lyly har utnämnts till Chief Operating Officer för Stockmanndivisionen inom Lindex Group Abp och tar därmed även plats i koncernens ledningsgrupp. Utnämningen markerar nästa steg i Lindex satsning på att utveckla sitt varuhuserbjudande och stärka sin kommersiella strategi.

Fortsätt att läsa »

Rekryteringskampanj på Göteborgs spårvagnar

Preem fortsätter sin kampanj ”Mycket mer än en mack” för att locka nya medarbetare genom att branda en spårvagn i Göteborg. Kampanjen ska öka medvetenheten om de breda karriärmöjligheter Preem erbjuder bortom sina bensinstationer, med fokus på teknik- och ingenjörsroller.

Fortsätt att läsa »

En ny lifestylebutik i MOOD

I början av nästa år välkomnar MOOD Stockholm en ny spännande aktör, när Blue Tomato – ledande inom snowboard, skateboard, surf och streetstyle – öppnar sin första butik i Sverige. Detta tillskott förstärker handelsplatsens bredd och gör MOOD till en komplett destination för både mode- och outdoor-intresserade besökare.

Fortsätt att läsa »

Solenergi för hållbar teproduktion i Kenya

I september 2024 installerades ett solvärmefält på 180 kW i Kenyas största tedistrikt, vilket representerar en banbrytande lösning för hållbar teproduktion. Anläggningen är den första i världen att kombinera koncentrerande solfångare och värmelagring för att torka te med solvärme – en metod som kan reducera den tunga miljöpåverkan från traditionella torkningsprocesser.

Fortsätt att läsa »

Systembolaget tar starka kliv framåt med AI

I tredje kvartalets delårsrapport redovisar Systembolaget flera nyheter inom digitalisering, nya insatser för att främja ansvarsfull alkoholkonsumtion samt ekonomiska resultat för perioden. Med AI-baserade verktyg och utökat sortiment online stärker de sitt kundfokus och ökar tillgängligheten.

Fortsätt att läsa »

Klimatomställning och kostnader driver upp priserna

Priserna på mejeriprodukter fortsätter att stiga i takt med att både klimatkrav och ökade råvarukostnader pressar dagligvaruhandeln. Enligt Matpriskollens senaste statistik är det framför allt mjölk, smör och matfett som har sett kraftiga ökningar under oktober. Vad ligger egentligen bakom denna prisutveckling, och vad kan konsumenterna vänta sig framöver?

Fortsätt att läsa »

Följ oss

Copyright ©2024

08 – 121 514 56

Ansvarig Utgivare: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14