Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

E-Magazine

 

Läs magazinet online.

20 snabba.

Lekfulla och intensiva godisnyheter

Godishyllan får en färgstark och smakfull uppdatering med två spännande nyheter från Tutti Frutti och Tyrkisk Peber. För den som älskar variation och överraskningar lanseras nu Tutti Frutti Remix, ett nytt koncept som bjuder på en blandning av fruktiga, salta och sura godisbitar.

Fortsätt att läsa »

Saffran & Vinteräpple – En Modern Klassiker

Saturnus, Sveriges äldsta och största glöggproducent, presenterar stolt Årets Glögg 2024 – en alkoholfri glögg med smak av saffran och vinteräpple. Med denna lansering erbjuder Saturnus en modern tolkning av traditionella julsmaker, där saffran får ta huvudrollen i kombination med vinteräpplets friska syra.

Fortsätt att läsa »

Expanderar med ny butik i Tønsberg

Clas Ohlson har idag öppnat sin andra butik i Tønsberg, Norge, ett steg som stärker företagets närvaro i staden där de har varit verksamma i över två decennier. Den nya butiken, belägen i den nybyggda Kilen Handelspark, är en av Clas Ohlsons största i landet och täcker en yta på 1 500 kvadratmeter.

Fortsätt att läsa »

Minskar sina klimatutsläpp snabbare

Kronfågel har lyckats minska sina koldioxidutsläpp snabbare än förväntat. Under 2023 har företaget sänkt utsläppen med 42 procent jämfört med basåret 2021 inom den egna produktionen, vilket omfattar scope 1 och 2. Detta är resultatet av flera viktiga hållbarhetsinitiativ som har implementerats i hela produktionskedjan.

Fortsätt att läsa »

Avslöjar årets mest oväntade hotellfynd

Hotels.com har nu släppt sin årliga rapport Hotel Room Insights, och årets upplaga bjuder på både skratt och förvåning. Från kvarglömda lyxartiklar till udda rumsservicebeställningar, årets resultat visar hur kreativ och glömsk hotellgästernas värld kan vara. Bland rapportens fynd märks både högt värderade accessoarer och otroligt skräddarsydda tjänster.

Fortsätt att läsa »

Firar 100 år med ny design

Skogaholm, ett av Sveriges mest älskade varumärken, närmar sig sitt 100-årsjubileum och uppdaterar sitt utseende med en ny förpackningsdesign och logotyp. Den nya logotypen, inspirerad av den ikoniska Skogaholmslimpan, börjar rullas ut i butiker nu under hösten.

Fortsätt att läsa »

Strålkastarljuset på innovativa livsmedelsföretag

MatLust Utvecklingsnod och TracTechnology inleder ett samarbete för att lyfta fram små och medelstora livsmedelsföretag i Stockholmsregionen och dess omgivning. Genom den digitala plattformen Närvaror får dessa företag nu en större chans att synas på marknaden och skapa nya affärsmöjligheter.

Fortsätt att läsa »

Öppnar första butiken i Karlstad

Lågpriskedjan Dollarstore fortsätter sin expansion i Sverige och öppnar sin första butik i Karlstad den 20 september. Den nya butiken, belägen i handelsområdet Välsviken, blir den nionde i Värmland och markerar företagets 132
etablering i landet. Butiken omfattar 2 600 kvadratmeter och erbjuder ett brett sortiment till låga priser.

Fortsätt att läsa »

Tidigt julfirande allt mer populärt

Trenden att börja fira jul redan i november, så kallad ”Novent”, fortsätter att växa i Sverige. En färsk undersökning från Norstat, gjord på uppdrag av Scan, visar att nästan var tredje svensk nu tjuvstartar julfirandet innan advent. Fenomenet är särskilt populärt bland yngre vuxna, där 37 procent av 25–34-åringarna drar igång julmyset tidigt.

Fortsätt att läsa »

Utsedd till Årets Butikskock 2024

I en av de mest prestigefyllda tävlingarna inom dagligvaruhandeln, Butiksgastro, har Robin Persson, kock på Coop Hagastaden i Stockholm, tagit hem titeln som Årets Butikskock 2024. Med sin imponerande kreativitet, smakprecision och djupa respekt för råvaror har Robin utmärkt sig som en lysande representant för butiksgastronomin i Sverige.

Fortsätt att läsa »

Estrellas ostsnacks en oväntad hit

Estrellas senaste storsatsning på ostsnacks har överträffat alla förväntningar. Efter att ha lanserats i augusti är deras Ostringar Chili Cheese redan slutsålda i många butiker runtom i landet. Responsen från både kunder och snacksälskare har varit så enorm att produktionen inte hunnit med efterfrågan, vilket lett till tomma hyllor.

Fortsätt att läsa »

Ny lågprisbutik öppnar i Västerås

Coop Mitt fortsätter sin satsning på lågprismarknaden och öppnar en ny X:-tra-butik i Igor-gallerian i Västerås. Med fokus på prisvärda varor och cityanpassade erbjudanden blir den nya butiken ett välkommet tillskott för Västeråsborna.

Fortsätt att läsa »

Konsumerar mest alkohol i Sverige

En färsk studie från Systembolaget avslöjar stora skillnader i alkoholvanor mellan olika yrkesgrupper. Framför allt sticker chefer, särskilt de som är i vd-position
, ut som de som dricker mest, både i mängd och vid intensivkonsumtion.

Fortsätt att läsa »

Fläskköttspolicy anmäls till DO

Elever i Uddevalla som inte äter griskött av religiösa skäl erbjuds enbart vegetariska alternativ när fläsk serveras i skolan. Detta har lett till åtta anmälningar till Diskrimineringsombudsmannen (DO) från både elever och vårdnadshavare som anser att skolans kostpolicy är diskriminerande.

Fortsätt att läsa »

Öppnar nytt varuhus i Notodden

Jula fortsätter sin framgångsrika expansion på den norska marknaden och planerar att öppna ett nytt varuhus i Tuven Senteret i Notodden, centrala Telemark. Varuhuset förväntas slå upp portarna under hösten eller vintern 2025.

Fortsätt att läsa »

Sveriges äldsta krydda hittad i Varberg

Sommaren 2024 bjöd på en spännande upptäckt när tävlingen Sveriges äldsta krydda avslutades. Vinnarna, Kicki Högberg och Mikael Nilsson från Träslövsläge, Varberg, kunde stolt visa upp en över 100 år gammal krydda – en starkpeppar som daterades till 1910–1920-talet i sin obrutna originalförpackning. Denna fascinerande krydda utropades till Sveriges äldsta och blev en del av ett unikt hållbarhetsinitiativ.

Fortsätt att läsa »

Relanseras med ny identitet

Korshags, ett varumärke med rötter i Falkenberg, tar nu ett stort steg framåt med en ny identitet och hållbara förpackningar. Denna nylansering syftar till att modernisera och förnya sjömatskategorin i Sverige, med fokus på premiumkvalitet, hantverk och hållbarhet.

Fortsätt att läsa »

Coop lanserar spännande nyheter

September börjar starkt för Coop med en rad nya produkter under deras egna varumärken, däribland en ny spännande sillsort, matnyheter och hygienartiklar. Det breda utbudet visar på Coops vilja att möta sina kunders varierande behov med både hållbara och prisvärda produkter.

Fortsätt att läsa »

Coca-Cola hyllar svensk tacotradition

Tacofredag har blivit en älskad tradition för många svenska familjer, ofta ackompanjerad av ett glas Coca-Cola. Nu vill Coca-Cola fira denna tradition genom att släppa en ny låt tillsammans med popstjärnan LIAMOO, inspirerad av svenskarnas passion för tacos. Dessutom lanseras en tävling där tacoälskare kan vinna en resa till Mexiko eller en exklusiv tacokväll på hemmaplan.

Fortsätt att läsa »

Försvunnit från McDonald’s reklam

Har du märkt att Ronald McDonald, den ikoniska klownen som länge varit ansiktet utåt för McDonald’s, har blivit allt mer osynlig i kedjans reklam och offentliga evenemang? Sedan 2016 har klownen gradvis försvunnit från McDonald’s marknadsföring, och det finns flera anledningar bakom beslutet.

Fortsätt att läsa »

Följ oss

Copyright ©2024

08 – 121 514 56

Ansvarig Utgivare: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14