Annons

Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

E-Magazine

 

Läs magazinet online.

20 snabba.

Kändis ertappad på bar gärning

En känd man, välkänd för sin närvaro på premiärer och mingeltillställningar, har blivit åtalad för snatteri efter att ha stoppats på Coop i Stockholm. Händelsen inträffade i september och mannen, som befinner sig i övre medelåldern, har efter tidigare incidenter fått smeknamnet ”stammistjuven” då han ofta setts på samma Coop-butik i innerstaden.

Fortsätt att läsa »

Finalisterna i Änglamarkspriset 2024

I årets upplaga av Änglamarkspriset står tre imponerande finalister från Gotland, Halmstad och Skövde i centrum, där de tävlar om en prissumma på 250 000 kronor. Priset, som instiftats av Coop tillsammans med KF och Änglamarksfamiljerna, hyllar innovativa initiativ som bidrar till en hållbar utveckling och miljövård i Sverige.

Fortsätt att läsa »

Nyckelaktörer enas kring klimatmål

Den 23 oktober samlade Lantmännen ledande aktörer från livsmedelsvärdekedjan för ett digitalt seminarium under temat ”Åren går, kommer vi klara att uppnå Science Based Target?”. Seminariet, som leddes av moderatorn Lovisa Madås, förde samman representanter från Arla, ICA, WWF, LRF, Tillväxtverket och flera andra centrala organisationer.

Fortsätt att läsa »

PostNord rapporterar förbättrat resultat

PostNord har under årets tredje kvartal fortsatt sin positiva trend med ett förbättrat rörelseresultat, trots att nettoomsättningen sjönk något jämfört med föregående år. Nettoomsättningen för kvartalet uppgick till 8 570 miljoner kronor, vilket innebär en minskning med 5 % i fast valuta för jämförbara enheter.

Fortsätt att läsa »

Bara ägg från frigående höns 

Axfood-koncernen, med butikskedjorna Willys, Hemköp och Snabbgross, har tagit ytterligare ett steg i sitt hållbarhetsarbete genom att eliminera alla ingredienser från burhönsägg i sina egna märkesvaror. Redan tidigare sålde dessa butiker inte ägg från burhöns, men nu har de även säkerställt att samtliga äggbaserade ingredienser i produkter som såser, kakor, och färdigrätter uteslutande kommer från frigående höns.

Fortsätt att läsa »

Fler barnfamiljer avstår höstlovsresan

Trots att höstlovet länge varit en populär resperiod väljer många barnfamiljer att stanna hemma, visar en ny undersökning från LF. Endast 39 procent av de tillfrågade planerar att resa under lovet, vilket kan kopplas till det ekonomiska läget. För de familjer som ändå åker iväg är den genomsnittliga budgeten 9 000 kronor.

Fortsätt att läsa »

HelloFresh minskar matsvinnet

HelloFresh har nått en milstolpe i sitt arbete mot matsvinn genom att donera 95 % av överbliven mat från distributionscentret i Bjuv. Samarbetet med den sociala matbutikskedjan Matmissionen har gjort det möjligt att tillhandahålla näringsrik mat till utsatta målgrupper och möta ett ökat behov i Sverige.

Fortsätt att läsa »

Präglas av svagare resultat

Preem rapporterar ett svagt tredje kvartal för 2024 till följd av ekonomiska och geopolitiska utmaningar som påverkat branschen. Trots resultatminskningen fortsätter företaget att fokusera på sin omställning mot förnybara bränslen.

Fortsätt att läsa »

Utforskar hållbar norrländsk mat

Den 24 oktober samlades matentusiaster och branschaktörer i CHARM-fabriken i Älvsbyn för att inspireras och diskutera hållbar norrländsk mat. Under ledning av Gustav Johansson från ”Jävligt gott” bjöd dagen på föreläsningar och en matlagningsworkshop med norrländska råvaror i fokus.

Fortsätt att läsa »

MAX Burgers utökar sitt premiumsortiment

MAX Burgers gör en strategisk satsning på sin produktportfölj genom att introducera den unika burgaren Mighty Mozzarella, som har visat sig vara en framgång i Polen. Den nya produkten, som kombinerar friterad mozzarella, BBQ-lingon och kreoldressing, är en del av MAX
fortsatta satsning på att stärka sin premiumprofil och differentiera sig på den svenska snabbmatsmarknaden.

Fortsätt att läsa »

Änglamark ketchup toppar smaktest

Råd & Röns senaste test av ketchup placerar Coops ekologiska Änglamark ketchup på första plats. Med hög smakpoäng och höga nivåer av den antioxidativa lykopen, hyllas ketchupen som marknadens bästa – för andra gången på nästan tio år.

Fortsätt att läsa »

Stänger alla butiker för att fira personalen

Butikskedjan Jysk, känd för sina möbler och heminredningsprodukter, tar ett ovanligt steg genom att stänga samtliga butiker i både Norge och Sverige för att arrangera festligheter för sina anställda. Denna beslutade stängning är en del av företagets initiativ för att uppmärksamma och belöna sina medarbetare för deras hårda arbete.

Fortsätt att läsa »

Coop anklagas för fusk med laxvikten

Konsumenter riktar stark kritik mot Coop efter att ha upptäckt att förpackningar med kallrökt lax ofta väger mindre än vad som anges på förpackningen. Coop har bemött anklagelserna och förklarar att vikten kan minska under förvaring, men flera kunder är fortfarande upprörda och menar att de fått för lite produkt för pengarna.

Fortsätt att läsa »

ICA Gruppen lanserar Gaston

ICA Gruppen tar ett nytt steg inom husdjurssegmentet genom att introducera Gaston, en specialiserad fackhandel för hund- och kattprodukter. Genom både en e-handel och fysiska butiker vill ICA underlätta för husdjursägare att enkelt kombinera inköp av mat, läkemedel och husdjursprodukter.

Fortsätt att läsa »

Lager 157 öppnar ny butik på Mobilia

Modekedjan Lager 157 fortsätter sin expansion och har tecknat hyresavtal för en ny butik på Mobilia i Malmö, med en yta på närmare 1 800 kvadratmeter. Butiken är planerad att öppna våren 2025 och markerar kedjans första etablering i centrala Malmö.

Fortsätt att läsa »

Stärker sin marknadsposition i tredje kvartalet

Trots en utmanande marknad med hög konkurrens och ökade kostnader, rapporterar Axfood stabil tillväxt och framsteg i sina strategiska satsningar under tredje kvartalet 2024. Genom att fortsätta expandera och befästa sina positioner inom detaljhandeln, visar koncernen att deras långsiktiga planering och innovation ger resultat.

Fortsätt att läsa »

En ny fas i bolagets tillväxtresa

Swegreen AB har meddelat att Anders Eriksson blir deras nya verkställande direktör från och med den 1 november 2024. Eriksson tar över från Pierre Mohlin, som fortsätter i en ny roll inom företaget. Denna förändring sker i en tid då Swegreen befinner sig på en tillväxtbana och förbereder sig för en potentiell börsintroduktion.

Fortsätt att läsa »

Vinsten fördubblad i tredje kvartalet

Hygien- och hälsobolaget Essity rapporterar en stark vinsttillväxt med en vinst före skatt på 4,4 miljarder kronor för tredje kvartalet 2024. Detta markerar en fördubbling jämfört med samma kvartal föregående år, där vinsten uppgick till 2,2 miljarder kronor.

Fortsätt att läsa »

Blir ny partner till Svensk Handboll

I december 2024 inleder BAUHAUS ett fyra år långt samarbete med Svenska Handbollförbundet och seniorlandslagen, ett partnerskap som sträcker sig till och med 2028. Som en av Sveriges största sponsorer inom idrotten tar BAUHAUS nu steget in i en av landets mest älskade sporter – handbollen.

Fortsätt att läsa »

Följ oss

Copyright ©2024

08 – 121 514 56

Ansvarig Utgivare: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14