Annons
Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.
Willys gör det igen – med sikte på Lycksele. Den efterlängtade etableringen innebär att orten får sin första lågprisaktör, och planerna pekar på en invigning vid årsskiftet 2025/2026.
Den nya butiken, belägen på Sågvägen i Lyckseles handelsområde, får en yta på drygt 2 800 kvadratmeter och kommer att följa Willys senaste butikskoncept.
Felix lyfter kolonialhyllan till nya höjder. Med lanseringen av en helt ny serie såser och dressingar, utrustade med en modern och praktisk drizzleflaska, får både smak och förpackning en uppgradering. Alla produkter är tillagade i Felix egen anläggning i den kustnära byn Fågelmara, där tradition och innovation går hand i hand.
ProPud, från NJIE, tar plats som officiell eventpartner till SkiStar 2025. Samarbetet inleds med SkiWeek Åre och SkiWeek Vemdalen, och sträcker sig genom hela året med målet att erbjuda SkiStars gäster proteinrika smakupplevelser – både på snö och under sommarens äventyr.
Det långvariga partnerskapet mellan Löfbergs och hotellkedjan Strawberry (tidigare Nordic Choice) förnyas ännu en gång. Det nya avtalet, som sträcker sig över två år, omfattar alla 240 hotell i Sverige, Norge, Danmark och Finland och innebär att gästerna även framöver kan njuta av Löfbergs ekologiska och Fairtrade-märkta kaffe.
2025 är ett jubileumsår för en av världens mest älskade karaktärer – Pippi Långstrump fyller 80 år! För att hylla Pippi och hennes unika egenskaper går Kungsörnen samman med Astrid Lindgren Aktiebolag i den stora kampanjen ”Gör som Pippi”.
Med en nettoomsättning på 1 597 miljoner kronor i december 2024 visar Clas Ohlson att deras strategi bär frukt. Med 12 procent organisk tillväxt under månaden och ett ackumulerat resultat på 8 382 miljoner kronor för perioden maj till december summerar bolaget sin bästa julhandel någonsin. Försäljningstillväxten är bred och syns över alla prioriterade produktkategorier och marknader.
Konkurrensverket har genomfört en omfattande analys av lagen om förbud mot otillbörliga handelsmetoder (LOH) och dess effekter på handeln med livsmedel från lokala och småskaliga producenter. Resultatet visar att oron för minskade inköp från lokala leverantörer var obefogad.
Martin & Servera-gruppen har tagit ett stort kliv mot en grönare framtid. Hela fordonsflottan drivs nu av fossilfria bränslen, vilket innebär att företaget når sitt ambitiösa mål flera år tidigare än planerat. Tack vare investeringar i elfordon, biogasbilar och övergången från diesel till HVO-bränsle har klimatpåverkan från leveranserna drastiskt reducerats.
Asiatisk mat fortsätter att dominera mattrenderna, och Santa Maria hakar på med nya produkter som lyfter smakerna. Nu lanseras Sweet Chili Sås Hot – en hetare twist på en av svenskarnas favoritsåser.
Riksbanken anklagas för att komma med ogrundade påståenden om livsmedelsföretagens prissättning. Livsmedelsföretagen bemöter kritiken och påstår att branschen drabbats av stora förluster på grund av kostnadsökningar.
Det svenska salladsbarkonceptet Picadeli fortsätter att imponera på den tyska marknaden. Bara några månader efter att ha nått milstolpen 250 salladsbarer har företaget redan lagt ytterligare 50 på listan och klättrat till totalt 300 enheter. Denna snabbväxande expansion sätter strålkastarljuset på både Picadelis affärsmodell och de förändrade konsumtionsvanorna i Europas största ekonomi.
Efter förra årets framgångsrika nyöppningar och renoveringar, där hundratals kunder väntade i köer långt innan öppning, sätter Flying Tiger Copenhagen nu ribban ännu högre. Den 25 januari kl. 10:00 slår dörrarna upp till den nyrenoverade butiken i Örebro, och firandet kommer att vara något utöver det vanliga.
2025 ser ut att bli ett år där många hushåll kommer att känna ett lättare ekonomiskt tryck. Tack vare högre inkomster, lägre skatter och en förväntad sänkning av den rörliga bolåneräntan ser det ut som att de flesta kommer få mer pengar i plånboken. Men innan vi jublar, så ska vi inte glömma bort att alla inte kommer att dela på den här välståndsökningen.
Efter nästan sex år som vd för Coop Syd lämnar Martin Runqvist över stafettpinnen. Hans tid vid rodret har präglats av betydande förändringar, inte minst sammanslagningen som bildade Coop Syd, och utvecklingen av föreningens digitala och logistiska strategi. Runqvist ersätts nu av Stefan Nyrinder, som tillträder som interim vd.
När kaffe blir mer än bara en dryck handlar det om att skapa en upplevelse. Det är precis vad Löfbergs och ESS Group fortsätter att satsa på i sitt förnyade samarbete, som nu sträcker sig över de kommande fyra åren. Avtalet inkluderar alla ESS Groups 15 destinationer i Sverige, Norge och Danmark, från spektakulära Jacy’z i Göteborg till det stilsäkra Fýri i Hemsedal.
2024 blev ett mörkt år för Sveriges företagare. Med över 10 000 konkurser, en ökning med hela 23 procent jämfört med året innan, slog konkurstalen rekord. Året avslutades med 10 141 konkursade aktiebolag, vilket ledde till över 33 000 förlorade arbetstillfällen. Bakom den dystra statistiken ligger flera ekonomiska faktorer, inte minst skulder från skatteanstånd och en fortsatt lågkonjunktur.
Circle K Sverige har rekryterat Johan Eriksson som ny Regional Director of Operations. Eriksson, som börjar sin nya roll i januari 2025, kommer närmast från Lidl Sverige, där han har haft en nyckelroll i företagets etablering och utveckling under de senaste 20 åren.
ERT Godis, Sveriges största privatägda godisgrossist, fortsätter sin imponerande tillväxtresa med ett strategiskt förvärv av Torkelson Möblers fastighet i Skånes Fagerhult. Affären omfattar 10 000 kvadratmeter lageryta och öppnar dörren för en betydande expansion, särskilt för dotterbolaget Mormor Lisas Konfektyr.
Kvarg har utsetts till årets trendigaste livsmedel i en undersökning av Demoskop på uppdrag av Livsmedelsföretagen. Den proteinrika mejeriprodukten har under 2024 exploderat i popularitet, och två av Sveriges största producenter – Arla och Skånemejerier – har haft svårt att möta efterfrågan.
Julen är högsäsong för gravad lax i Sverige, en självklar klassiker på våra julbord. Enligt Norges sjömatråd konsumeras cirka 200 ton gravad lax i december – en siffra som är tio gånger högre än genomsnittsmånaderna.
Dela oss på
https://www.high-endrolex.com/14