Schysst Käks Commercial Manager, Alex Kheirmand, säger att kombinationen av Hemmakebab och Coca-Cola Zero Sugar representerar den ultimata helgupplevelsen till ett förmånligt pris. Kampanjen, skapad internt av Schysst Käk i samarbete med Coca-Colas marknadsteam, strävar efter att på ett lättsamt sätt påminna människor om hur de kan skapa en 100% helg hemma till ett schysst pris.
”Vi ville fånga en härlig 90-talskänsla och låta 100% helg ta plats. När du tar en slice kebabpizza och en zip Coca-Cola är det 100% helg – inte 20, 30, 70 eller 99, utan 100%,” förklarar Michael Dupé, Design Director på Schysst Käk.
Schysst Käk, en av Sveriges snabbast växande livsmedelsföretag, förväntas servera cirka 12,5 miljoner portioner Hemmakebab runt om i landet i år, oftast i kombination med Coca-Cola Zero Sugar.
Isabella Zeylon, Senior Marketing Manager på Coca-Cola Europacific Partners i Sverige, poängterar att de två varumärkena och målgrupperna naturligt kompletterar varandra, vilket gör den gemensamma kampanjen självklar. Särskilt i dessa tider, då många söker efter alternativ för att skapa restaurangupplevelser hemma, strävar de efter att göra det enkelt att skapa en schysst helgmåltid.
”100% Helg” kampanjen, med dess 90-talsvibbar och fokus på att skapa den ultimata helgupplevelsen, förväntas fånga uppmärksamheten hos en bred publik genom TV, digitala plattformar och butiksdisplay.