Det har varit ett annorlunda år, igen, konstaterar Herrljunga cider nu vid nyår och pekar på att året inleddes med en ny våg av Corona och lagom till lättnaden utbryter ett krig ut, ett stenkast bort.
”Året har kantats av ovisshet och effekterna av pandemi och krig har gett oss en massa tråkigheter, men det har också funnits ljuspunkter”, skriver företaget.
2022 lanserade Herrljunga Cocky Cranes nya starkcider i Sverige och Europa.
Det blev många hyllningar, med guld och brons på Stockholm Whiskey & Beer Festival som kronan på verket. 2022 var året då ett helt nytt varumärke föddes, Spirit of Sweden, vars första lansering av godisläsk med julsmakerna Skumtomte, Smällkaramell och Polka föll väl ut.
2022 fick även Dufvenrkrooks en uppdatering och man släppte en vit lättvinsglögg med smak av marsipan.
”Nu blickar vi framåt och 2023 kommer bli ett spännande år, minst sagt” skriver Herrljunga som ser fram mot nya framgångar och lanseringar under det nya året.