Tre kampanjer under 2020 och ett gott resultat. Circle K kan nu tillsammans med sina kunder lämna över drygt 4,5 miljoner insamlade kronor till Bris.
Circle K kan nu summera sin årliga insamlingskampanj för Bris, Barnens rätt i samhället, när det gäller 2020.
Det handlar om kampanjerna Bris-tvätten, Bris-kaffet och Bris-panten och tillsammans har de gett drygt 4,5 miljoner kr – för att vara exakt 4 594 410 kr – vilket nu går till Bris och är ett rekordbelopp för Circle K:s stöd till Bris.
Den summa som kommit in via Circle K och dess positiva kunder räcker nu för att täcka kostnaderna under 2021 för 7,6 heltidsanställda kuratorer vid Bris.
Det handlar om kuratorer som finns till stöd för barn och unga via telefon, chatt, mejl, olika forum och gruppverksamheter.
Circle K inledde sitt samarbete med Bris 2013, efter att de anställda fick rösta om vilken organisation man skulle välja att stötta.
Sedan dess har Circle K:s aktiviteter gett Bris mer än 21,5 miljoner kronor.