55 miljoner för nya digitala prisetiketter

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Nederländska dagligvarukedjan Plus har lagt en order om cirka 55 miljoner kr för att installera nya digitala prisetiketter i 80 butiker, meddelar Pricer idag.

Den nederländska kooperativa dagligvarukedjan Plus har lagt en order om cirka 55 miljoner kr för att installera digitala prisetiketter i 80 tidigare Coop-butiker, skriver Pricer i en pressrelease. 
Installationen är planerad att påbörjas i april 2022 och slutföras före utgången av året.

Pricers kund Plus aviserade nyligen ett samgående med Coop i Nederländerna. Det sammanslagna bolaget får namnet Plus och blir den tredje största dagligvarukedjan i Nederländerna. 
Tillsammans med Coops cirka 300 butiker får bolaget totalt cirka 550 butiker.

För två år sedan fattade Plus det strategiska beslutet av installera Pricers system med digitala prisetiketter i alla sina butiker. 
Lösningen baseras på Pricers molnbaserade plattform Pricer Plaza, som ökar effektiviteten i flera butiksprocesser i hela kedjan, och etiketterna SmartTag Power.

Efter en lyckad implementering väljer nu Plus att installera Pricers plattform i 80 av Coops butiker. 
– Vi värdesätter att Pricer kan erbjuda en innovativ lösning som är tillförlitlig och hållbar, säger Duncan Hoy, vd för Plus.– Pricers innovativa lösningar för digitalisering av butiksprocesser genom hårdvara, mjukvara och molnbaserade applikationer har gett Plus en stor fördel på marknaden. Det förnyade förtroendet från Plus visar tydligt varför Pricers snabba, skalbara och framtidssäkra lösning är ett självklart val för ledande butikskedjor som vill effektivisera butiksdriften och förbättra kundupplevelsen, säger Helena Holmgren, vd för Pricer.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil