Semestermånaden juli gav alltså en ökad försäljning med 5,9 procent för Ica som därmed ökade något mer än jämförbara butikers 5,7 procent.
Dragloket hos Ica var även under juli Ica Maxi-butikerna som ökade försäljningen med 11,6 procent och starkt gick även Ica Kvantum som ökade 8,5 procent under månaden.
Minstingarna Ica Supermarket och Ica Nära visade svaga ökningar under månaden.
Ica Supermarket-butikernas försäljning ökade med 0,9 procent, Ica Näras med 1,2 procent.
I kronor räknat var Icas försäljning under juli 11,524 miljarder kr och för årets första sju månader är försäljningsvolymen 75,746 miljarder kr, en ökning med 7,5 procent för Ica totalt under månad 1-7 i år.
Ska vi även se till årets första sju månader för respektive butikskategori har Ica Maxi ökat 11, procent januari-juli, Ica Kvantum 8,5 procent, Ica Nära 6,4 procent och Ica Supermarket 3,4 procent.
Kalendereffekten för juli månad är +1,8 procent anger Ica som publicerar augusti månads siffror den 8 september.