Annons

Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

E-Magazine

 

Läs magazinet online.

20 snabba.

Ny toppmodern butik i Piteå

Efter två år i provisoriska lokaler på grund av en brand, är Smarteyes tillbaka på Storgatan 47 i Piteå. Den nyrenoverade fastigheten har gett plats för en toppmodern butik med en skandinavisk design som speglar kedjans fokus på högkvalitativa, egendesignade glasögon.

Fortsätt att läsa »

Premiär för Stora Coop Ingelsta

Idag öppnade Stora Coop Ingelsta, en toppmodern butik belägen i hjärtat av Ingelsta Shopping i Norrköping. Med fokus på matglädje, hållbarhet och inspiration riktar sig butiken till de 3,5 miljoner årliga besökarna i området och erbjuder en komplett matupplevelse.

Fortsätt att läsa »

Stärker sin finansiella ställning

eCom Teams Sweden AB, en del av Footway Group AB, har publicerat en uppdatering som belyser viktiga förändringar i bolagets verksamhet och ekonomi. Bland de viktigaste punkterna finns preliminära resultat för tredje kvartalet 2024, refinansiering av banklån och en strategisk avyttring av bolagets plattformsverksamhet.

Fortsätt att läsa »

Ny lågprisbutik i Lilla Edet

Den 29 november öppnar X:-tra sin första lågprisbutik i Lilla Edet, efter en snabb omställning av den befintliga Coop-butiken på Göteborgsvägen. På bara fyra dagar förvandlas Coop-butiken till en X:-tra-butik, där fokus ligger på låga priser och ett brett sortiment.

Fortsätt att läsa »

Apotea fortsätter rädda liv i Ukraina

Apotea, Sveriges största nätapotek, har nått en ny milstolpe i sitt humanitära arbete genom att överlämna 200 akutryggsäckar till ett inköpsvärde av 4 miljoner kronor till Ukrainas ambassadör i Sverige. Ryggsäckarna, fyllda med medicinsk utrustning för krissituationer, är framtagna i samarbete med militärsjukvårdare och läkare.

Fortsätt att läsa »

Hammars Bryggeri firar 120 år

Hammars Bryggeri, ett av Sveriges äldsta bryggerier, firar sitt 120-årsjubileum med en efterlängtad återlansering av den klassiska drycken London Grape Tonic. Grundat 1904 av sjökaptenen Per August Oxelgren, har Hammars Bryggeri bevarat sina hantverksrötter medan de också har introducerat nya smaker och innovationer genom åren.

Fortsätt att läsa »

Öppnar lugnets verkstad i Stockholm

Var tredje svensk saknar julefrid och hälften känner stress inför julens måsten. Amazon Sverige lanserar nu Julefridsverkstaden, en pop-up på Regeringsgatan i Stockholm, där besökare kan få inspiration och praktiska tips för att skapa en mer harmonisk jul.

Fortsätt att läsa »

I banbrytande samarbete med Chalmers

Ett nytt forskningssamarbete mellan Chalmers tekniska högskola, Lantmännen och Arla ska utveckla innovativa metoder inom livsmedelsbioteknik för att möta globala utmaningar. Med fokus på hållbarhet, hälsa och banbrytande teknik kan detta bli en nyckel till framtidens mat.

Fortsätt att läsa »

Jula öppnar nytt varuhus i Haparanda

Den 21 november slår Jula upp dörrarna till sitt senaste varuhus på handelsområdet Björka i Haparanda. Med en yta på 2 900 kvadratmeter och ett sortiment på cirka 15 000 artiklar, hoppas Jula locka kunder från både Sverige och Finland.

Fortsätt att läsa »

Mister York expanderar i Blekinge

Mister York fortsätter sin expansiva resa och avslöjar nu en ny etablering i Ronneby, Blekinge. Den nya restaurangen, som blir företagets första koncepthus i regionen, kommer att byggas på den strategiskt placerade handelsplatsen Viggen, vid E22, vilket ger enkel tillgång både för lokalbefolkningen och förbipasserande resenärer.

Fortsätt att läsa »

Prisas för sitt arbete med tryggare arbetsplatser

Hygien- och hälsobolaget Essity har vunnit priset Årets Initiativ 2024, utdelat av Ledarna inom privat tjänstesektor (LPT), för sitt säkerhetsarbete. Med initiativet ”Courageous Conversations” har företaget skapat en modell för att främja öppna och modiga samtal om mångfald och inkludering. Resultatet? En tryggare och mer inkluderande arbetsmiljö som har hyllats som ett föredöme för framtidens ledarskap.

Fortsätt att läsa »

287 000 räddade matkassar

Sedan 2022 har Circle K och Too Good To Go samarbetat för att minska matsvinnet och bidra till en mer hållbar framtid. Resultatet är imponerande: över 287 000 räddade överraskningskassar och hela 775 ton koldioxidekvivalenter som inte släppts ut i onödan. Nu tar samarbetet nästa steg och expanderar från Skandinavien till fler europeiska länder, samt USA och Kanada

Fortsätt att läsa »

En hållbar resa genom måltiden

Hur hållbart är Atrias produktutbud? Enligt Ann-Sofie Malmgren, produktchef på Atrias affärsenhet Out of Home, handlar hållbarhet om mer än bara låga klimatavtryck. Det innebär också att ta vara på resurser, minska matsvinn och samtidigt erbjuda prisvärda, näringsrika produkter.

Fortsätt att läsa »

En trygg hamn för utsatta hushåll

En nyligen genomförd medlemsenkät från Matmissionen visar på det viktiga stöd de sociala matbutikerna erbjuder. Resultaten, som speglar svar från över 4 500 medlemmar, visar att butikerna inte bara lindrar ekonomisk stress utan också bidrar till ökad livskvalitet och bättre hälsa för människor i ekonomisk utsatthet.

Fortsätt att läsa »

Fullkorn enligt rekommendationerna?

Den 19 november firas internationella fullkornsdagen – en dag som påminner oss om de många hälsofördelarna med fullkorn. Men vad är egentligen fullkorn, och hur kan vi enkelt få i oss det rekommenderade dagliga intaget?

Fortsätt att läsa »

Gladiatorernas hemliga favorit

Gladiatorerna, ofta avbildade med bägare fyllda med vin, hade en oväntad favoritdryck: öl. Forskare har nu motbevisat myten om att romerska krigare och gladiatorer höll sig strikt till vin. Istället visar historiska fynd att ett öl med låg alkoholhalt, liknande svensk folköl, var deras förstahandsval.

Fortsätt att läsa »

Tork hjälper företag nå hållbarhetsmål

I takt med att hållbarhet blir en allt viktigare fråga för både företag och anställda, lanserar Tork en ny satsning för att underlätta företags hållbarhetsarbete. Genom initiativet Tork Focus4 Sustainability gör företaget det enklare att ta hållbara beslut med hjälp av tillgänglig och transparent data kring deras produkters miljöpåverkan.

Fortsätt att läsa »

Oroar sig för matförsörjningen vid kris 

Endast 37 procent av svenskarna känner sig trygga med landets matförsörjning under en kris. Det visar en färsk undersökning från Novus på uppdrag av Lantmännen, som publiceras i samband med att MSBs folder ”Om krisen eller kriget kommer” delas ut till hushållen. Samtidigt uttrycker en överväldigande majoritet – 97 procent – att Sverige borde sträva efter att bli mer självförsörjande.

Fortsätt att läsa »

Följ oss

Copyright ©2024

08 – 121 514 56

Ansvarig Utgivare: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14