Annons

Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

E-Magazine

 

Läs magazinet online.

20 snabba.

Väljer att stå utanför Black Friday

I år, som tidigare, väljer Biltema att stå utanför Black Friday-rusningen och håller fast vid sin strategi om att erbjuda låga priser året runt. Företaget ser inte behovet av att locka kunder med stora rabatter vid ett specifikt tillfälle, utan strävar istället efter att ge sina kunder tillgång till bra priser när de behöver det, året om.

Fortsätt att läsa »

Gör det lättare att ge cirkulära gåvor

Julen – en tid för glädje, omtanke och, för många, en riktigt fin ursäkt att shoppa loss. Men med överflödet av nya prylar kommer också frågorna om miljöpåverkan. Tradera, den välkända marknadsplatsen för begagnade varor, har nu lanserat en lösning som både sparar på miljön och öppnar upp för en helt ny typ av julklapp – ett hållbart presentkort.

Fortsätt att läsa »

8 grundläggande tips för att starta eget

Nu börjar ytterligare ett år att närma sig sitt slut.. Är du kvar i samma mönster? Kvar på samma arbetsplats med den där extremt jobbiga chefen? Du kanske länge har tänkt på att du skall starta eget och gå din egen väg. Men vet inte vart du skall börja. Sluta att drömma, vi har samlat ihop några grundläggande tips till just dig!

Fortsätt att läsa »

Poliserna äter korv oftast enligt Circle K

I årets upplaga av Korvkartan från Circle K har man tagit reda på vilka yrken som konsumerar mest korv i Sverige. Enligt undersökningen, som genomfördes av Kantar Media, är det främst poliser och byggarbetare som har korven som en viktig del av sin kost. Byggarbetarna leder med hela 73 korvar i snitt per år, följt av poliser som äter 63 korvar per år.

Fortsätt att läsa »

Skänker matkassar till Julhjälpen i Gävleborg

För många familjer är julen en tid för glädje och gemenskap, men för de som kämpar med ekonomiska svårigheter kan den också innebära en extra tung börda. För att bidra till en mer rättvis och ljusare jul för alla, skänker Coop Mitt i år 200 matkassar till Julhjälpen i Gävleborg. Samarbetet, som pågår för femte året i rad, visar Coops engagemang för att stärka lokalsamhället och stötta behövande familjer.

Fortsätt att läsa »

Ett strategiskt samarbete för framtiden

Greenfood, en av norra Europas största aktörer inom hållbar och hälsosam mat, expanderar nu kraftigt i Norge genom ett nytt samarbetsavtal med den norska distributören Engrosfrukt. Avtalet innebär att Greenfoods dotterbolag Ewerman från och med januari 2025 kommer att leverera frukt- och grönsaksprodukter till Engrosfrukt. Kontraktet sträcker sig över fem år och förväntas nå ett värde på nära 200 miljoner svenska kronor per år.

Fortsätt att läsa »

Tar plats på TIMEs prestigefyllda hållbarhetslista

Duni Group har fått internationell uppmärksamhet genom att bli inkluderade på TIMEs första upplaga av ”World’s Best Companies in Sustainable Growth 2025”. Listan, som sammanställts i samarbete med dataföretaget Statista, lyfter fram globala företag som har uppvisat stark ekonomisk tillväxt i kombination med ambitiösa och konkreta hållbarhetsinsatser.

Fortsätt att läsa »

Ätbart får Änglamarkspriset 2024

Matsvinnet är en av våra största miljöutmaningar och står för hela tio procent av världens växthusgasutsläpp. Samtidigt går 450 000 ton mat till spillo bara i det svenska primärproducentledet varje år. Här har Föreningen Ätbart tagit ledartröjan, och för sitt arbete tilldelades de 2024 års Änglamarkspris på 250 000 kronor.

Fortsätt att läsa »

Inviger ny flagship-restaurang i Köpenhamn

MAX Burgers fortsätter sin expansion i Norden och inviger nu en flagship-restaurang vid Dybbølsbro i Köpenhamn. Den svenska burgarkedjan, som redan driver fem restauranger i Danmark, satsar stort på en strategisk etablering i bottenplanet av Kaktus Towers – en byggnad som inte bara sticker ut arkitektoniskt utan också har utsetts till Europas bästa höga byggnad 2024.

Fortsätt att läsa »

Foodtech: Innovation och Matsvinn

Foodtechbranschen har blivit en katalysator för förändring i livsmedelsindustrin, från innovativa lösningar som spökkök och insektsprotein till storskaliga insatser för att bekämpa matsvinn. Samtidigt står sektorn inför en utmaning: investeringarna i foodtech har minskat med upp till 80 % de senaste åren, enligt Greenfood Insights #3.

Fortsätt att läsa »

Hemköp öppnar ny butik i Strandängen

I början av 2026 planerar Hemköp att slå upp portarna till en ny butik i stadsdelen Strandängen, strax utanför centrala Jönköping. Med en försäljningsyta på 1 400 kvadratmeter kommer butiken att fokusera på färskvaror, hållbarhet och ett inspirerande kundmöte.

Fortsätt att läsa »

Viktiga datum för julkort och paket

Julen närmar sig med stormsteg, och som vanligt innebär det högtryck för PostNord. Med start under Black Friday fram till jul tar PostNord in extra medarbetare och sorterar paket även på helger för att hantera den ökade volymen. Men för att dina paket och hälsningar verkligen ska nå fram i tid är planering A och O.

Fortsätt att läsa »

Hållbarhet eller prispress för e-handlare

Svenska e-handelsföretag talar gärna om hållbarhet, men när det kommer till kritan är det pris och snabba leveranser som styr deras val av transportpartner. DB Schenkers nya enkät bland 27 e-handelsaktörer visar att trots fina intentioner är det de hårda siffrorna som avgör i slutändan.

Fortsätt att läsa »

En signal om hållbarhet eller PR-manöver?

När andra företag pumpar ut rabatter under Black Friday, väljer Byggmax en annan väg: Fixarfredag. Ett initiativ som ska uppmuntra oss att reparera, vårda och förlänga livet på saker vi redan äger istället för att falla för shoppinghysterin. Det låter ju vackert – men hur hållbart är det egentligen, och vad innebär detta för Byggmax affärsmodell?

Fortsätt att läsa »

Levererar vinst och siktar mot toppen

Efter ett år av återhämtning rapporterar Klarna en vinst på 216 miljoner kronor för Q3 2024 – en ökning med imponerande 57% jämfört med förra året. Det andra lönsamma kvartalet i rad markerar ett tydligt skifte i bolagets strategi, där effektivitet och innovation nu går hand i hand med expansion. Men vad ligger egentligen bakom dessa siffror, och vad betyder det för Klarnas framtid?

Fortsätt att läsa »

Willys Hemma flyttar in i Marnäs

Willys stärker sitt fotfäste i Dalarna genom öppnandet av en ny Willys Hemma-butik i Ludvika sommaren 2025. Lokalerna på Gamla Bangatan 31, där den nuvarande Willys-butiken ligger, kommer att ge plats åt denna mindre butik efter att Willys flyttar sin verksamhet till Lyrviksberget under våren 2025.

Fortsätt att läsa »

Kryddar vardagen med Chicken Nuggets Spicy

Kronfågel fortsätter att bredda sitt utbud med en smakrik nyhet – Chicken Nuggets Spicy. Med en tempurapanering som levererar både crunch och hetta från chili, peppar och persilja, riktar sig produkten till konsumenter som söker snabb, enkel och smakintensiv mat.

Fortsätt att läsa »

Meze i fokus: Salakis driver på trenden

Salakis, en del av Skånemejerier, tar fasta på det växande intresset för Medelhavsmat genom att lansera två nya produkter: Labneh och Ayran. Denna satsning, som backas upp av en Sifo-undersökning där 33 procent av svenskarna tror att mezetrenden kommer att växa, är också ett smart drag på en marknad som ser ökad försäljning av produkter kopplade till denna matkultur.

Fortsätt att läsa »

Så skapar Pressbyrån buzz med lussekattkampanj

Pressbyrån har återigen fått för sig att blanda våra två största favoriter: lussekatter och… riktiga katter. Tävlingen Årets Lussekatt 2024 är tillbaka, och förra årets succé tycks ha inspirerat dem att lägga i en ännu högre växel. Resultatet? En kampanj som både lockar kattälskare och stärker varumärkets digitala närvaro – samtidigt som de lyckas öka engagemanget kring sina fysiska butiker.

Fortsätt att läsa »

Interaktiva Juläventyr: ICA:s julreklam med Tomtenissen

Den här julen förvandlar ICA sin långlivade reklamsåpa till en förtrollande julsaga där en tomtenisse och musik av Olivia Lobato står i centrum. Kampanjen, som vill sprida extra glädje och gemenskap, erbjuder både stämningsfull underhållning och interaktiva upplevelser för barn och familjer.

Fortsätt att läsa »

Följ oss

Copyright ©2024

08 – 121 514 56

Ansvarig Utgivare: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14