Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

20 snabba.

Tulip Spareribs Sweet & Smokey

Tulips nya spareribs är saftiga och smakrika med en balanserad smak av sötma och rökighet. De är goda  till sommarens grill tillsammans med familj och vänner. Njut tillsammans med en fräsch sallad. Vikt 500 g Rek. butikpris ca 74,95 kr

Fortsätt att läsa »

Tulip Pulled Pork Gyros

Tulips nyhet Pulled Pork Gyros är saftig och smakrik. Den passar utmärkt när du eller familjen vill njuta av god mat snabbt och enkelt. Produkten har svenskt kött och är nyckelhålsmärkt. God i Kebab, Wrap, Pita, Sallad, Sandwich.Klar att avnjutas varm såsom kall!Vikt 400gRek. butikpris ca 59,90 kr

Fortsätt att läsa »

Tulip Pizzatopping- Pepperoni och Salami

Tulip lanserar två av världens populäraste pizzatoppingar -Pepperoni och Salami, njut tillsammans med familj och vänner, passar perfekt till en pizzadeg på ungsplåt. Klara att toppas direkt på pizzan. Pepperoni-lite starkare och toppingfavorit i New York Salami – rundare och mild smak Buon Appetito- ikväll blir det pizza! Vikt 100g Rek. butikpris

Fortsätt att läsa »

Nytt pålägg – Lönneberga Smakrika skivor

Lönneberga lanserar ett nytt smakrikt pålägg gjort på lite tjockare skivor svensk kyckling eller skinka. Ett perfekt pålägg i matiga mackor till lunch, middag eller mellanmål. Finns i tre spännande kryddningar. Lönneberga Smakrika skivor av Kyckling med smak av Citron & Timjan 150g. Lanseras v 11. Listad på ICA. Cirkapris

Fortsätt att läsa »

Nya grillprodukter – Lönneberga Kyckling

Nu lanserar Lönneberga ytterligare ett kycklingspett, denna gång med klassisk barbequekrydda. Denna populära krydda passar alla när det gäller grillat. Vi lanserar också en Grillmix med 4 korta spett och 4 kycklingben. Spetten är kryddade med mild jalapeño och kycklingbenen med grillkrydda, en riktig favorit bland grillare. Lönneberga kycklingspett Klassisk

Fortsätt att läsa »

Försäljning av påskmust inför helgen

Med påskhelgen i antågande har svenskarnas köp av påskmust nått nya höjder, enligt färska siffror från Carlsberg Sverige. Påskmusten är en påsktradition som många svenskar inte vill vara utan, och förra året passerade försäljningen av Apotekarnes Påskmust för första gången nio miljoner liter.

Fortsätt att läsa »

Picadeli expanderar i USA

Greenfood Group, moderbolaget till Picadeli, fortsätter sin expansion i USA genom ett nytt samarbete med livsmedelskoncernen Coborn’s. Det nya avtalet innebär att Picadelis AI-drivna salladsbarer kommer att finnas i flera av Coborn’s butiker i den amerikanska Mellanvästern.

Fortsätt att läsa »

Så handlar svenskarna inför påsk

Vårkänslorna spirar hos konsumenterna! Inför påsken är det grillar och pizzaugnar som lockar, medan hemmafix står högt på agendan med trädgårdsbelysning, planteringsredskap och gräsklippare i fokus. Även om ägg är påskens symbol par excellence verkar inte konsumenterna ha stort intresse av äggkokare.

Fortsätt att läsa »

Biltema expanderar kraftigt i Sverige

Biltema fortsätter att genomföra betydande steg framåt i sin expansiva strategi för att täcka hela Sverige. Med en ambitiös plan för öppnandet av nya varuhus, utbyggnationer av befintliga och innovativa förbättringar av existerande enheter, strävar företaget efter att förbättra kundupplevelsen och tillgängligheten till sina produkter samt det populära Biltema Café.

Fortsätt att läsa »

Coop och Kivra i samarbete

Coop och Kivra går samman för att erbjuda användarna möjligheten att få erbjudanden direkt i appen. Detta initiativ, det första av sitt slag i Sverige, gör det möjligt för användare att välja att ta del av lokala matbutikserbjudanden i Kivra-appen.

Fortsätt att läsa »

Välkomnar flera nya smakupplevelser

7-Eleven Sverige expanderar sitt sortiment för att erbjuda kunderna ännu fler alternativ inom mat och fika. Från och med vecka 13 kan kunderna njuta av taquitos, banankakor gjorda på räddade bananer och ett helt nytt pizzasortiment på samtliga 7-Eleven-butiker i landet.

Fortsätt att läsa »

Succé för Lindts invigning på Emporia

En chokladälskares paradis har öppnat sina dörrar på Emporia. Den 21 mars välkomnades kunder till Lindts 146 kvadratmeter stora butik på plan 2 i det populära köpcentret. Med över 175 år av chokladkonst och förfining bakom sig har Lindt förtrollat smaklökarna världen över.

Fortsätt att läsa »

Estrella erbjuder en sista chans

Estrella tar nu scenen som huvudsponsor av den ikoniska musiktävlingen Idol 2024. För första gången arrangerar de ”Sista Chansen” – en fysiskt öppen audition som äger rum vid två tillfällen i Stockholm den 30 mars och 19 april.

Fortsätt att läsa »

Transparenta leveranskedjor i fokus

En färsk rapport från SOTI avslöjar att 65 % av de svenska konsumenterna i detaljhandeln förväntar sig att ha full insyn i var deras beställning befinner sig under hela leveransprocessen. Högre krav på snabba leveranser, flexibla returalternativ och ökad transparens i leveranskedjan.

Fortsätt att läsa »

Blir helnorsk efter försäljning till Europris

Ägarfamiljen till lågpriskedjan ÖoB sålde år 2018 en andel på 20 procent av bolaget till norska Europris, med en option som gav möjlighet att förvärva de återstående 80 procenten inom två år. Efter en något utdragen konflikt har parterna nu kommit överens om villkor och ett pris för den återstående andelen.

Fortsätt att läsa »

Fräsch uppgradering för Myrornas flaggskepp

Den 26 mars nyöppnar Myrorna Ropsten, Myrornas största butik i Stockholm. Efter en rejäl uppfräschning erbjuder man nu en mer inspirerande shoppingupplevelse för att göra second hand tillgängligt för fler och möta den ökade efterfrågan på hållbar handel.

Fortsätt att läsa »

Kiviks Musteri satsar på kärlek

På Kiviks Musteri, känt för sina äppelprodukter och långa traditioner, tar man nu ett steg in i framtiden genom att plantera över 200 000 äppelträd av en ny sort – Red Love. Denna ovanliga sort, med sitt röda fruktkött, är ett nytt tillskott till den imponerande samlingen.

Fortsätt att läsa »

Innovativ marknadschef tar rodret

Olivia Gelin, tidigare marknadschef på El Taco Truck, tar nu täten som marknadschef för munvårdsutmanaren The Humble Co. Denna svenska del av Humble Group fokuserar på att tillverka och sälja hållbara och innovativa munvårdsprodukter.

Fortsätt att läsa »

Coops satsning för året runt-tomater

Från sommaren och framåt kommer svenskodlade tomater att vara betydligt mer synliga i Coops butiker, tack vare en ny växthusodling i Frövi, några mil norr om Örebro. I samarbete med Svenska Odlarlaget kommer Coop att stå för en tiondel av den årliga tomatkonsumtionen i Sverige.

Fortsätt att läsa »

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil