Bris har de senaste veckorna märkt av en tydlig ökning av antalet samtal från oroliga barn och ungdomar runt om i landet. Många vuxna är hemma från sina jobb och familjer isolerar sig till följd av coronapandemin, vilket skapar oro bland utsatta barn som upplever att risken för att barn utsätts för våld i hemmet ökar.
Nu tar Circle K ett initiativ genom en extrainsatt biltvättskampanj där målet är att så snabbt som möjligt samla in en miljon kronor till Bris. Med start denna måndag, 4 maj, kan svenska bilförare ännu en gång hjälpa till att bidra till Bris arbete för utsatta barn och ungdomar. För varje biltvätt i något av Circle K:s premiumprogram går 25 kronor oavkortat till Bris.
Bristvätten har genomförts årligen under flera år och senast i december 2019 då den inbringade nästan 2,4 miljoner kr till Bris.
Nu är målet att i den extraordinära situation vi befinner oss i så snabbt som möjligt samla in en ny miljon till Bris.
– Vi har i många år haft ett nära samarbete med Bris och våra medarbetare är mycket engagerade i de initiativ vi gör till förmån för Bris. I den situation som nu råder vill vi göra det vi kan för att barn och ungdomar ska kunna få den hjälp de behöver, säger Maria Philipson hos Circle K Sverige.