Plura Jonsson och Youtube-profilen Johan Hedberg (mer känd som Matgeek) ska under onsdagen, kl. 17.00, göra en livestreamad barbeque från Garage bar i Höganäs.
Under en timme ska de och Mats Hernström från Garage bar dela med sig av sina grilltips och receptet till ”Bull’s-Eye Burger”. Sändningen sker via Matgeeks Youtubekanal. – Det är väldigt roligt att göra detta samarbete då jag både privat och i min kanal har använt Bull’s-Eyes olika såser i många år. Det ska även bli kul att få göra eventet med Plura, säger Johan Hedberg, ”Matgeek”.
Tanken var att paradburgaren ”Bull’s-Eye Burger” skulle serveras på Sweden Rock, ett event som efter omständigheterna nu har ställts in.
– Vi ser jättemycket fram emot att göra detta digitala event. Eftersom våra fysiska evenemang i sommar ställdes in, fick vi lov att tänka om. Det gav oss dock möjligheten att kunna inkludera ännu fler och nu vi vill helt enkelt bjuda in till sommarens största grillning. Det känns både aktuellt och rätt i tiden, säger Sara Andersson, marknadschef på Kraft Heinz som ligger bakom marknadsföringsgreppet.