Under de senaste åren har Doggy, med varumärken inom katt- och hundmat som Doggy, Mjau och Bozita, ökat sin försäljning kraftigt i flera länder.
Därför anser ägaren, investmentbolaget ND group, att det nu är rätt tillfälle att sälja bolaget och casha in.
Ny ägare blir Partner in pet food, PPF, som från sitt huvudkontor i Ungern har produktion på nio platser i Europa och säljer via drygt 250 storkunder i Europa.
Nu utvidgar man sin produktion genom att köpa Doggy som arbetar i Sverige, Tyskland och Polen och även exporterar till bland annat Ryssland. Doggy omsätter idag cirka 600 miljoner kr.
Ägarna ND group har en tid erbjudit bolaget till försäljning och fått flera företag intresserade av ett köp. Det är den processen som nu landar i att Doggy blir ungerskt.
– Vi är väldigt tacksamma för våra år tillsammans med NDX Group, vars investeringar i både produktion och varumärken har förädlat vår produktportfölj ytterligare och skapat fin tillväxt. Nu ser vi fram emot nästa steg på resan, tillsammans med våra nya ägare, säger Doggys vd Magnus Sjösten.