Alltfler tänker innanför boxen

Instabox växer snabbt och skåp av den här typen blir en allt vanligare syn. | Foto: Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Instabox växer snabbt och innan årets slut har var fjärde svensk använt de röda skåpen, spår bolagets vd när man nu passerat en miljon användare.

Instabox affärsidé är att ställa upp paketskåp ur vilka kunderna kan hämta sina e-handlade varor.
Det har blivit en framgångssaga och under förra året tredubblade man omsättningen, fördubblade antalet paketskåp och tredubblade även personalstyrkan, enligt ett pressmeddelande.

Hittills i år är tillväxten fyrdubblad och en miljon svenskar har nu använt tjänsten, meddelar bolagets vd Alexis Priftis.
– Användandet har ökat rejält och med nuvarande expansions- och tillväxttakt kommer var fjärde svensk att ha använt Instabox innan detta året är slut, säger Alexis Priftis.

– Många efterfrågar en klimatsmart och snabb leverans, till en plats de passerar i sin vardag. I princip alla som testar vårt fraktalternativ använder oss igen, vilket är riktigt kul att se, fortsätter Alexis Priftis.
Instabox finns sedan någon månad även i Danmark och Norge och bland de näthandlare som använder Instabox finns HM, Netonnet, Apotea, Sportamore, Boozt och Nelly.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil