Greenfood, som äger varumärket Picadeli, gör sin största satsning inom food to go när man nu lanserar ett nytt sortiment under namnet Greendeli.
Varumärket lanseras hos Pressbyrån och 7-Eleven vilka gör om sitt materbjudande för att förnya sektorn helt hos sig.
52 produkter och lansering av varumärket Greendeli ska locka kunderna till närbutiker och kiosker.
– Vårt mål är att öka matförsäljningen de kommande åren genom att fortsätta etablera convenience-butikerna som en matdestination. För att lyckas med det behöver vi ett sortiment av goda produkter som tilltalar våra kunder. Det har Greenfood lyckats skapa, säger Carl Åkerblad, kategorichef på Pressbyrån, till conveniencestores.se.
Greendeli är en av Greenfoods största satsningar och den största efter att man tagit Picadeli till sju änder.
Nu vill man ta marknadsandelar även inom food to go-kategorin.
– Food-to-go har präglats av många lokala leverantörer och varumärken, ofta med snarlika smaker och otydliga förpackningar. Vi vill förenkla för alla genom att skapa ett mer tydligt sortiment, säger David Bennertun, som är vd för Greendeli Sweden AB.
– Detta är en god början. Nu väntar nästa steg där vi skapar bättre verktyg för butikerna i form av mer säljmaterial, inredning och fortsatt lansering av nyheter för att skapa en inspirerande hylla, säger Bennertun som även anser att man arbetar med hållbarhet.