Som så många andra fick Reitan convenience Sweden genomföra sin årliga leverantörsträff i digitalt format detta år men det hindrade inte att man delades ut årets priser som vanligt.
Årets produkter blev Nocco limón del sol hos Pressbyrån och den veganska korven från Peas of heaven hos 7-Eleven.
Nocco Limón Del Sol blev årets produkt på Pressbyrån då leverantören Vitamin Well lyckats med konststycket att lansera en säsongsprodukt som seglade upp och blev en av de största trafikdrivarna inom dryck, skriver Reitan i en pressrelease där man konstaterar att drycken nu är den fjärde störta hos Pressbyrån.
Hos 7-Eleven var det den veganska korven från Peas of heaven som fick utmärkelsen. Sedan den lanserades i februari i år har den gått hem hos både handlare och kunder, konstaterar Reitan som också påpekar att leverantören visade snabba fötter när man justerade produkter direkt efter feedback vid lanseringen.
Årets samarbetspartner till Reitans convenience Swedens bygg- och etableringsavdelning 2020 är konceptbyrån Reactor.
Slutligen utsågs David Dunér hos Philip Morris till 2020 års key account manager.