När vi så smått närmar oss årets tyngsta shoppingperiod passar Clas Ohlson på att skruva upp tempot i sitt Hämta i butik-alternativ.
Från och med 14 oktober ska det endast ta 30 minuter från beställning på nätet tills kunden ska kunna hämta varan i butik, i samtliga Clas Ohlson-butiker i Sverige, Norge och Finland.
– I tider av social distansering handlar det om att våga tänka annorlunda och hitta nya sätt att erbjuda kunden trygghet och flexibilitet. Vi har lanserat flera nya alternativ för kunderna att handla och ta emot sina varor från oss de senaste åren och erbjuder nu en kombination av butiker, e-handel på egen och andras plattformar med flera flexibla leveransalternativ, säger Clas Ohlsons Stine Trygg Hauger.
– Jag är väldigt glad att vi nu förbättrar samspelet mellan vår e-handel och vårt butiksnät ytterligare med snabbare leveranser.
Hämta i butik har blivit ett av Clas Ohlsons mest populära leveransalternativ för e-handelsbeställningar. Tjänsten innebär att kunder gör sin beställning online och sedan hämtar sina varor i någon av Clas Ohlsons butiker.
Under våren lanserades dessutom möjligheten för kunder som inte vill eller kan besöka butikslokalen att få beställningen levererad utanför butiken.