I ett utbyggt samarbete ska Movement sälja mer av engelska Boosts produkter. Boost har funnits i Sverige tio år och satsar nu mer ihop med Movement.
Boost drinks har idag 19 år bakom sig som företag och finns idag i Spainien, på Irland och i Mellanöstern förutom att man har en bred brittisk produktportfölj.
Till Sverige importeras bolagets energidryck i två smaker, original och sockerfri men nu ska man lansera sig mer och med utökat sortiment i samarbete med Movement.
Samarbetet är ett distributörssamarbete där Movement ansvarar för hela processen, från inköp till Sverige, logistikflöde, kundbearbetning av KAM och Brand Manager. Tillsammans med sina specialiserade säljkårer kommer butiker och foodservice bearbetas över hela Sverige med Boost drinks produkter, skriver Movement i en pressrelease.
– Efter att ha varit på den svenska marknaden i nästan ett decennium har Boost tydliga ambitioner att få varumärket att växa betydligt mer under de närmaste åren, säger Simon Gray som är grundare och vd hos Boost.
– Målet är att bli ett stort varumärke inom funktionsdryck i ett antal kategorier, till prisvärda priser och samarbetet med Movement är en betydande milstolpe.
Movement ser stora möjligheter i samarbetet med Boost.
– Vi ser en enorm potential för varumärket i Sverige att etablera sig inom befintliga segment såväl som att utveckla nya, säger Movements Frank Somander.