Efter sex år lämnar Loa Falkman rollen som Ica-Stig i reklamen. En efterträdare kommer – men vem det blir är inte offentligt men efter nyår får vi se.
Först var det Hans Mosesson i 13 år. Nu har det varit Loa Falkman i 6 år.
Det handlar naturligtvis om världens äldsta fortfarande rullande tv-reklam-format, det som bygger på Ica-Stig.
Den sista reklamfilmen med Loa Falkman syns på tv i veckan och ligger ute på Youtube sedan någon dag.
Länken hittar du nedan om du vill se sångarens och skådespelarens sista insats i rollen som Ica-Stig.
– Jag har hållit på med det här i sex år och jag känner kanske att det är dags att lämna över den här kavajen. Ut med det gamla, in med det nya skulle man kanske kunna säga, säger Loa Falkman själv i reklamsnutten.
Till Aftonbladet säger Loa Falkman att man endast skulle ha gjort rollen i ett år, enligt ursprungsplanen, men det ”råkade” bli sex år istället men nu är dags att ta farväl.
– Jag känner att var sak har sin tid. Jag gör så mycket olika andra grejer hela tiden så jag kände att det var lite läge, säger Falkman till aftonbladet.se.
Inom kort kommer det ”att ske en förändring i Ica-butiken” säger Icas pressansvariga Gabriella Ohlzon till tidningen men närmare än så kommenterar inte Ica tronskiftet i tv-reklamen.