Generation Z. Den första generation som aldrig sett skillnad på online och offline – och den generation som nu blir den nya, stora konsumentgruppen.
Den stora frågan inom handel och konsumtion – åtminstone en av dem – har alltid varit hur man når nästa generation konsumenter.
Den här gången är det Generation Z som det är dags att fundera över.
Facebook och Yougov har gjort det tillsammans. Nu kommer de med identiteten och vägarna att nå den grupp som ska handla av dig i morgon och övermorgon…
Generation Z är ju nästa stora konsumentgrupp – men vad väntar den sig av dig, ditt företag och ditt varumärke? Till att börja med är det den första generation som aldrig sett någon tydlig gräns mellan livet online och offline.
För generation Z är det mer självklart att ha ständig digital koll än att inte ha det.
Man är helt enkelt uppvuxen med mobil uppkoppling och sociala medier, vilket skapar en speciell situation men även stora möjligheter för företag att nå ut bredare än någonsin med budskap och produkter.
Läs mer i nästa magasin, Butikstrender 2/2021, om hur du når framtidens konsumenter