Cloettas varumärke Nutisal får ny identitet och förpackningsdesign som ”uttrycker varumärkets outtröttliga sökande efter nya smakupplevelser”.
Sedan Nutisal-varumärket grundades 2007 – och senare kom in i Cloettas portfölj – har förpackningarna främst designats med fokus på ingredienserna, skriver Cloetta i en pressrelase.
Den nya identiteten förenar ingredienserna med de unika Nutisal-smakerna och rullas ut i butik under våren, tillägger företaget.
– Det är våra fina kvalitetsnötter tillsammans med Nutisals egna goda smakkombinationer som gör att vi skiljer oss från konkurrenterna och stärker varumärket. Vi vill därför förtydliga detta ytterligare på våra förpackningar. Samtidigt introducerar vi ett helt nytt element i den nya designen – sigillet Nut roastery – som är Nutisals egen stämpel för att garantera kvalitet och hantverk, säger Fia Rasmusson, varumärkeschef hos Cloetta.
Utöver designförändringen har Nutisal-produkterna dessutom fått förbättrade recept i rosteriet med bättre råvaror, meddelar Cloetta samtidigt.