Foodora skärper nu retoriken i satsningen på sina lagerbutiker för livsmedelsleveranser och tar sikte på en leveranstid på 15 minuter.
Butikstrender har tidigare berättat om Foodoras satsning på vad man kallar ”matbutiker”, en sorts lager varifrån man distribuerar livsmedel och råvaror.
Siktet är – efter en start i några städer – att inom överskådlig tid öppna ytterligare 15 matbutiker i svenska städer.
En leveranstid på 15 minuter är vad man nu lanserar som sitt främsta argument i konkurrensen med andra företag inom sektorn.
– Vi levererar hem livsmedel snabbare än alla andra alternativ, även gentemot att du själv skulle ge dig ut och handla. Redan i dag och inte minst på sikt kommer folk inte acceptera att vänta i dagar på att få hem sin mat, säger koncernchefen Hans Skruvfors i ett mejl till SvD.
Samtidigt tar konkurrenter till Foodora andra vägar inom livsmedelsbranschen.
Både Wolt och Uber eats har inlett olika format av samarbeten med Ica.