Candyking firar ett år i Sverige med dubbla nomineringar i Svenska designpriset 2021. Digital identitet och Visual merchandising är kategorierna.
Ett år efter att Cloetta Pick & Mix lanserande Candyking i Sverige, belönas man med två nomineringar i Svenska designpriset 2021, skriver företaget i en pressrelease.
– Den färgstarka designen har förstärkt varumärkets identitet och ökat särskiljningen gentemot konkurrenterna. CandyKing nomineras i kategorierna ”Digital identitet” samt ”Visual merchandising”, berättar man i samma text.
Samarbetspartners för event/butiksdesignen är AD Magnus Linehag för design och kommunikation, HL Display för installationslösningen, och internt ansvarig Ulrika Bjurström, projektledare Pick & Mix Cloetta.
– Att snabbt kunna ställa om och på ett inspirerande sätt öka känslan av säkerhet och färskhet ytterligare för kunden har varit en självklarhet för oss, säger Philip Andersson hos Cloetta.
– Det är inte bara vad vi säger utan hur det känns för mottagaren, som är det centrala i vårt kommunikationsarbete, säger Andrea Lindgren, ansvarig för varumärke och koncept i Pick & Mix.
– Det gångna året har inneburit så många oväntade utmaningar för både människor och företag i och med den långvariga pandemin. Vi har jobbat fokuserat och integrerat med vårt designkoncept, tillägger hon.
Hur Svenska designpriset landar är oklar ety omröstningen, öppen för alla, startar den 6 september på Svenska designprisets hemsida.