Arla har under coronapandemin ökat takten i sin innovationsutveckling och skapat skräddarsydda digitala lösningar för sina mejerier, skriver Arla.
Under coronapandemin har Arla ökat takten på innovationsutvecklingen vid sina mejerier och skapat skräddarsydda, prisbelönta, digitala lösningar, skriver företaget i en pressrelease.
Remote assist integrerar befintlig förstärkt verklighet (AR) med Microsoft teams för felsökning och support på plats, exemplifierar man med.
Under coronapandemin har hälsa och säkerhet för Arlas anställda runt om i världen haft högsta prioritet inom det europeiska mejerikooperativet. Därför har alla mejerier stängts för externa besökare – inklusive konsulter.
Men mejerierna har fortfarande behövt teknisk support för att hålla linjerna i drift med hög effektivitet och möta konsumenternas ökade efterfrågan på mejeriprodukter under pandemin. För att lösa problemet har Arla arbetat med Microsoft och skapat prisbelönta, skräddarsydda lösningar som går under namnet Remote assist och som bygger på befintlig AR-teknik, sammanfattar mejerijätten.
– Nöden är uppfinningarnas moder och den globala pandemin har påskyndat utvecklingen mot digital kontakt med experter på ett snabbare sätt. I det här svåra läget var vi tvungna att hitta alternativa sätt att få den support vi behövde utan att riskera våra anställdas hälsa och säkerhet, säger David Boulanger hos Arla.
– Att komma i kontakt med rätt expert i en kritisk situation kan spara miljontals euro, och att kunna reagera snabbt på situationen är absolut avgörande för att våra mejerier ska fungera smidigt.