Årets svarta fredag närmar sig och då gör Ankorstore ett utspel riktat mot oberoende återförsäljare för att boosta dem inför Black Friday.
Black Friday må vara ett totalt hittepå och dessutom ifrågasatt av stora delar av handeln – men nu närmar sig ändå årets upplaga av densamma.
Inför årets svarta fredag så gör Ankorstore ett utspel där man erbjuder minst tio procents rabatt till oberoende återförsäljare.
Ankorstore är en B2B-marknadsplats som kopplar samman oberoende varumärken med lokala butiker och återförsäljare.
Nu erbjuder man minst tio procents rabatt på alla produkter under perioden 25 oktober till 2 november.
Ambitionen är att ge oberoende återförsäljare vad man kallar ”en rättvis chans” inför kommande Black Friday.
Oberoende återförsäljare brukar frukta Black Friday eftersom de inte kan ta smällen från rabatterna mot konsumentledet – särskilt när det sker inför storhelgerna, menar Ankorstore.
– Resultatet är att de som kommer tjäna mest av de SEK 7 miljarder som spenderas denna Black Friday till övervägande del riskerar bli de stora återförsäljarna, teknikkedjor och stormarknader, skriver man i sin pressrelease.