En satsning inför julhelgen gör att Espresso House nu kan donera nästan en miljon kr till Maskrosbarn, som arbetar för utsatta barn.
Inför julhelgen lanserade Espresso House ”Cup Together”, en kampanj som samlade in pengar för att bekämpa ensamhet i samhället. För varje såld kopp bryggkaffe skänkte företaget 1 krona till Maskrosbarn och totalt doneras 986 501 kronor.
Nu närmar sig Alla hjärtans dag – årets mest kärleksfulla dag – och Espresso House fortsätter sitt arbete mot ensamhet.
– Vi är glada att Cup Together-kampanjen i våra kaffebarer kunde samla in en rejäl summa till Maskrosbarn. Deras arbete att stötta barn med en förälder som missbrukar, lider av psykisk sjukdom eller utsätter dem för våld är oerhört viktigt, säger Stina Möller, landschef, Espresso House Sverige.
– Vi är tacksamma att Espresso House har valt att nationellt lyfta de frågor vi arbetar med. I och med gåvan kan fler barn få stöd av trygga vuxna, en gemenskap, möjlighet att leka och bara vara barn, säger Marlene Lundli, insamlingsansvarig hos Maskrosbarn.