När vardagen knackar på tar Hemköp hjälp av stjärnkocken Mathias Dahlgren för att hjälpa kunderna med inspirationen och middagsidéerna, skriver Hemköp och hänvisar till att Mathias Dahlgren är en mästare på vardagsmat.
Till den nya kampanjen har Hemköp skapat två reklamfilmer som kommer att sändas i TV4-gruppen och Discoverys kanaler under veckorna 8-12 och 17-20.
Kampanjen tar också plats i Hemköps digitala kanaler, på hemköp.se samt i kedjans egna sociala kanaler.
Under vecka 7 kommer kampanjen även att synas i Stockholm tunnelbanas rulltrappor. I kampanjen ingår även radioreklam i bland annat Mix Megapol, RIX FM och NRJ och temat ”Fler goda dagar” speglas även i samtliga av Hemköps egna marknadsföringskanaler.– Ett tydligt varumärke skapar vi bäst själva. Därför valde vi 2019 att skapa och producera all vår reklam och våra kampanjer inhouse. Vi jobbar nu kontinuerligt med att utveckla den kreativa processen för att vara flexibla och anpassa vår kommunikation, säger Camilla Austad, varumärkeschef på Hemköps marknadsavdelning.