Nu lanserar Linas matkasse en uppdaterad visuell identitet samtidigt som antalet rätter kunderna kan välja mellan utökas från 50 till 80 varje vecka, skriver företaget i en pressrelease.
– Breddningen är en del av en satsning mot alltmer personifierade matkassar och den nya identiteten med uppdaterad logotyp, nya färger och symboler ska markera de förändringar i tjänsten som gjorts sedan starten för 14 år sedan, skriver man.
– De senaste åren har vi gjort stora förändringar i vår produktmodell och idag kan våra kunder skräddarsy sina matkassar genom att välja rätter själva från ett brett utbud som nu blir ännu större. Den utvecklingen av vårt erbjudande behöver även återspeglas i vår visuella profil, säger Frida Bredin, marknadschef hos Linas matkasse.Den nya identiteten har skapats av varumärkesbyrån Grow och hämtar inspiration från köket med mönster från traditionella kökstextilier och smakrika färger inspirerade av färska råvaror.
– Logotypen har förenklats och fått ett varmt, lekfullt och inbjudande uttryck med en egen röd färgton och distinkta former, i företagets beskrivning.