Cecilia Anneling har anställts som kommunikationschef på branschorganisationen Svensk Dagligvaruhandel och börjar jobbet denna vecka.
Cecilia har en lång erfarenhet som konsult inom strategisk kommunikation, opinionsbildning, mediehantering och PR, skriver organisationen.
Cecilia Anneling har tidigare arbetat på kommunikationsbyrån JKL och PR-byrån MSL, och kommer senast från ett jobb på PR-byrån Prime Weber Shandwick.
– Svensk dagligvaruhandel har under flera år etablerat sig som en viktig och stark röst i samhällsdebatten. Det är tydligt att organisationen lyckats driva branschen framåt med fokus på bland annat hållbarhet, matsäkerhet och under senare tid även livsmedelsförsörjning. Det ska bli roligt att få bidra till att utveckla den positionen ytterligare, säger Cecilia Anneling.
Karin Brynell, vd för Svensk Dagligvaruhandel, är glad över rekryteringen.
– Inte minst de senaste åren har visat hur viktig dagligvaruhandeln är för ett fungerande samhälle, och samarbetet mellan aktörerna i branschen får en allt större betydelse, påpekar Brynell.
– Cecilia kommer att bli ett värdefullt tillskott i det arbetet. Jag ser fram emot att samarbeta med henne och övriga kollegor på Svensk dagligvaruhandel för att fortsätta tillvarata dagligvarubranschens intressen och driva på utvecklingen kring bland annat hållbarhet och beredskap, tillägger hon.