Clas Ohlson ökade försäljningen i mars med 22 procent jämfört med mars 2021. Försäljningen i mars uppgick till 639 miljoner kr, rapporterar företaget.
Försäljningen i mars ökade med 22 procent till 639 miljoner kr att jämföra med 523 miljoner kr mars 2021.
Den organiska försäljningen ökade med 18 procent jämfört med föregående år. Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 17 procent jämfört med föregående år.
Försäljningen online minskade med 16 procent till 85 miljoner kr mot 101 mars 2021. Mkr (101).
– Försäljningen i mars ökade med 22 procent jämfört med föregående år. Ökningen visar att vårt val att starta vårsäsongen tidigare med större volymer av relevanta produkter gett resultat. Även vårt målmedvetna arbete med lojalitetsprogrammet Club Clas samt högre kampanjintensitet bidrog till försäljningsökningen, sammanfattar Kristofer Tonström som är vd och koncernchef.
– Samtidigt är vi ödmjuka inför de skillnader som av olika skäl kan uppstå mellan enskilda försäljningsmånader. Onlineförsäljningen i mars minskade med 16 procent jämfört med föregående år. Jämförelsemånaden mars 2021 präglades av att stora delar av det norska butiksnätet var stängt till följd av restriktioner, vilket har påverkat jämförelsetalen för både butiksförsäljning och e-handel. I relation till mars 2020 ökade försäljningen online i år med 68 procent, påpekar Tonström.