Samarbetet med Löfbergs har bidragit till att Humm Europe blivit marknadsledande inom svensk dagligvaruhandel med sin ekologiska kombucha, skriver företagen i en pressrelease.
Nu fördjupar företagen samarbetet. Målsättningen är att Humm Kombucha ska bli Sveriges mest sålda även på utanför hemmen.
– Framgångarna inom dagligvaruhandeln visar att vi träffat rätt med våra produkter. Humm kombucha är ett gott och naturligt alternativ till läsk och alkohol och passar utmärkt som måltidsdryck, därför ser vi en stor potential även på restauranger och caféer, säger Robert Benholm hos Humm Europe.
– Humm kombucha kompletterar vårt sortiment av kalla drycker på ett bra sätt och responsen från kunder och konsumenter har varit fantastiskt. Därför känns det riktigt bra att vi stärker samarbetet och sätter nya djärva mål även för Out of Home-marknaden, säger Stefan Ekdahl hos Löfbergs.
2017 byggde Humm Europe en modern produktionsanläggningen i Gävle. Här tillverkas Humm kombucha, en ekologisk, fermenterat dryck fylld med ämnen som probiotika, antioxidanter och vitaminer.
Nu är alltså siktet inställt på hotell, restauranger och caféer. Målet är att bli marknadsledande även i detta segment denna kanal.
– Det har vi alla förutsättningar att lyckas med. Vi är två företag som delar passionen för den goda smaken och naturliga, hälsosamma produkter och nu kan vår säljkår skapa ännu mer värde för våra kunder. Det här är en dryck som platsar på varje restaurangbord i Sverige, säger Stefan Ekdahl.