Kronfågel är i år för andra gången officiell partner till Gothia Cup, världens största ungdomsturnering i fotboll, skriver Kronfågel i en pressrelease där man bland annat berättar att ett resultat av satsningen är att all kyckling som serveras på cupen kommer att vara svensk kyckling från Kronfågel.
Utifrån det nya avtalet har därför Gothia Cup exempelvis bytt ut de tidigare traditionella köttbullarna mot kycklingköttbullar.
– Vi är väldigt glada över att ha Kronfågel med oss även i år då vi delar synen på ungdomars välmående både på och utanför planen. Att vi ska tillgodose våra deltagare med bra och god mat mellan matcherna är en viktig del i att göra upplevelsen så bra den kan bli. Vi brukar normalt servera cirka 255 000 köttbullar under en vecka och i år blir det alltså kycklingköttbullar från Kronfågel, säger Malin Fahlén, kommunikationsansvarig för Gothia Cup.
Under vecka 29 samlas ungdomar från hela världen i Göteborg för att delta i världens största fotbollscup för personer under 18 år. Kronfågel började satsa på att profilera sig i samband med cupen år 2019 och då som ett startskott för det egna projektet Rätt till rörelse.
– Att få jobba tillsammans med Gothia cup är rätt på så många plan för oss då vi inte bara bidrar till rörelseglädje och gemenskap för barn och unga utan nu också får möjlighet att vara en del av Gothias matvärld. Därmed kan vi inspirera kring hälsosam och god kyckling till en målgrupp som är väldigt viktig för oss, säger Susanne Zabrodsky, marknadsdirektör hos Kronfågel.
Kronfågel kommer även finnas representerat i eventområdet på Heden i Göteborg under veckan.