Coop Värmland beslutade tidigt i år att ta ett ytterligare offensivt grepp kring e-handeln genom att ge alla i vidsträckta Värmland möjligheten att få matvaror levererade hem till dörren.
Samtidigt fanns farhågor för att e-handelns uppsving under pandemin skulle dala när den var över – men så blev det inte i det här fallet.
– Vi trodde det skulle gå sämre efter pandemin men det har dubblats sen förra året, säger Andreas Knutsson, onlineansvarig hos Coop Värmland till nwt.se.
Under pandemin fick företagets butiker ställa om och erbjuda kontaktfria sätt att handla sin mat.
Det blev hemleveranser och färdigpackade matkassar i vad alla såg som tillfälliga format.
– Vi trodde inte att det skulle vara kvar. Vi trodde det skulle bli ett dropp när pandemin var slut och alla kunde gå till butiker som vanligt igen. Istället går e-handeln bättre för varje vecka och det är en jättekul utveckling, säger Andreas Knutsson till nwt.se.
Samtidigt påpekar Coop Värmlands mediekontakt Anna Ociansson på att den ökade e-handeln inte gått ut över de ordinarie butikerna.
– E-handeln ökar stort. Det känns jättebra för vi har satsat väldigt mycket på det. Men vi ser också att det ökar i fysiska butiker också, säger Ociansson.