I sin rapport för andra kvartalet 2022 redovisar Oatly en förlust som i dollar uppgår till 62 miljoner kr och är förlusten före räntor, skatter och avskrivningar.
Översatt till svenska kronor är det en förlust på 637 miljoner kr.
Bolagets vd säger i en kommentar att han är ”nöjd” med försäljningstillväxten på 22 procent men att det också finns uppförsbackar, där en är de fortsatta nedstängningarna i Kina utifrån covidläget.
– Den globala konsumentefterfrågan är fortsatt lika stark som tidigare och vi har en beprövad flerkanalsstrategi som vi tror positionerar oss väl för långsiktig tillväxt och lönsamhet, hävdar vd Toni Petersson i sitt vd-ord.
Omsättningen uppgick till 1,8 miljarder kr att jämföra med 1,5 miljarder kr andra kvartalet 2021.
Samtidigt ökar förlusten till 637 miljoner kr medan förlusten kvartal 2 förra året var 443 miljoner kr.
Aktien har kanat rakt ned på amerikanska Nasdaq-börsen där kursen 17 dollar per aktie i maj förra året idag är 3,92 dollar.