Matspar.se som har som ambition att hjälpa konsumenter att hitta den billigaste matkassen på nätet lanserar nu Concept Store.
Konceptet innebär att varumärken kan skapa skräddarsydda e-handelssidor på Matspar.se där konsumenter kan köpa deras produkter och ta del av inspiration.
Orkla Foods som har varit med och påverkat konceptet har testat det med stor framgång.
Med Concept Store kan varumärken bygga egna e-handelssidor på Matspar.se där de lyfter fram produkter, visar recept och inspirerar.
För varumärken är det ett sätt att få bättre kontroll över sin försäljning genom att driva trafiken från marknadsföring online till sin Concept Store på Matspar.se för köp.
Undersökningar och data från Matspar.se visar att om en produkt en gång hamnar i kundvagnen ökar chansen för återköp dramatiskt.
Dessutom får varumärkena tillgång till data som visualiserar konsumentens köpresa.
Läs mer om satsningen i nästa printmagasin, Butikstrender 9/2022