Jula har tidigare klargjort att man tänker etablera sig i fler länder genom att starta e-handel i dem.
Nu blir Österrike det första landet där Jula förverkligar planerna och blir ett renodlat e-handelsföretag.
– Vi ser en stor kommersiell potential på den österrikiska marknaden, säger Jonas Järrenfors, marknadschef på Jula.
− Vi börjar med Österrike för att bygga lösningar som borgar för en effektiv utveckling av e-handel i fler europeiska länder. Vi vill skaffa oss erfarenheter i Österrike som vi kan ta med oss in i fler länder i Europa, tillägger han.Samtidigt som detta sker tittar man på fler länder i Europa som kan bli aktuella för likartade satsningar.
− Nu är det viktigt att vi skapar oss en klar bild av hur marknaden fungerar och hur vi möter kunderna på bästa sätt. Genom att dra lärdom av Österrike, kan vi höja expansionstakten och fortsätta etablera oss i fler länder. På Jula siktar vi alltid högre och vi ser enorma möjligheter att nå ut med vårt erbjudande i stora delar av Europa, säger Jonas Jerrenfors.
Jula finns idag med e-handel och totalt 121 varuhus i Sverige, Norge, Polen och Finland.