Kinesiska nätmodehandlaren Shein är extremt snabbväxande just nu och knappar snabbt in på exempelvis Zaras och H&M:s försprång.
Nu tar man ett grepp till och öppnar en popup-butik hos Vasakronan på Sveavägen 6 i Stockholm.
Shein, med basen i Singapore, är ett lågpriskoncept som växer extremt snabbt.
Målet är att nå 25 miljarder dollar i omsättning under 2022.
Upplägget är AI-verktyg som snappar upp influencers kläder, kollektioner som konkurrenterna storsäljer och liknande och som sedan Shein tillverkar.
Alla kläder tillverkas i Kina och man använder framgångsrikt Tiktok som marknadsföringskanal.
Denna måndag, 14 november, öppnade man en 150 kvadratmeter stor popup-butik i Vasakronans lokaler i Sergelhusen, Sveavägen 6B.
Där ska Shein nu ha öppet under två veckor.
Shein arbetar konsekvent med popup-butiker för marknadsföring runt om i världen och har bara en permanent butikslokal, i Tokyo där man öppnat denna november.