När Shopify redovisar siffror för Black Friday och Cyber Monday talar man om snittköp på 794 kronor.
Hos Shopify ökade antal personer som handlade med 54,6 procent jämfört med förra året, uppgav plattformen i ett pressmeddelande.
Trots inflation och framtidsoro handlade svenskarna flitigt under Black Friday och Cyber Monday, konstaterar man.
Snittet per kund hamnade alltså på 794 kronor vilket kan jämföras med världsgenomsnittet på 102 dollar, motsvarande cirka 1 077 kr.
Kläder och accessoarer såldes mest följt av hälso- och skönhetsprodukter och därefter hem- och trädgårdsvaro.
Fjärde populäraste kategori hos Shopify var mat och dryck.– Årets Black Friday och Cyber Monday blev mycket lyckad för våra handlare Sverige, konstaterar Susanne Holmsäter som är nordisk chef för Shopify.
Att handla via mobilen är vanligast hos Shopify, ett val tre av fyra handlande gjorde.
Och för den som undrar vilka städer som hade mest handel på plattformen de här dagarna är svaret i tur och ordning, och i överensstämmelse med var flest bor, Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Västerås.