Årets upplaga av Musikhjälpen är igång i SR och temat i år är ”För en tryggare barndom på flykt från krig”.
Nu har Arla presenterat sitt samarbete med Musikhjälpen för året, ett samarbete med produkten Yoggi i fokus.
Konceptet är i korthet att man kan skänka pengar till Musikhjälpen och då samtidigt tävla om möjligheten att skapa en helt egen Yoggi, där vinnaren får välja smak, designa förpackningen och hitta på ett namn.
– Vi vet att det finns tusentals människor där ute som älskar Yoggi. Nu hoppas vi att ni vill bidra till vår insamlingsbössa och stötta Musikhjälpens viktiga arbete. Tillsammans kan vi visa precis hur god Sveriges godaste fruktyoghurt faktiskt kan bli, säger Emma Barkström, ansvarig för Yoggi.
– Alla som skänker pengar och anmäler sig till vår tävling är dessutom med i en utlottning där vinnaren får skapa en helt egen Yoggi, tillägger hon.
Efter att Musikhjälpen är avslutad lottas en vinnare bland alla som har bidragit till Yoggis insamlingsbössa.
Vinnaren får komma till Stockholm och hänga med Yoggi-teamet i två dagar, för att tillsammans ta fram en ny smak och design som också ska namnges.
Den nya smaken lanseras hösten 2023 och kommer då att säljas i tusentals butiker runt om i landet.
– Yoggi-smakerna har kommit och gått genom åren. Men det här är första gången en konsument får chansen att vara med och bestämma både smak, design och namn, säger Emma Barkström.
Den nya smaken kommer att produceras på Arlas mejeri i Linköping, tillsammans med resten av Yoggi-sortimentet.