Humor ska sälja in fullkorn till yngre

Foto MostPhotos

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Fullkornsbröd behöver inte vara så torrt och tråkigt. Nu ska Brödinstitutet ändra inställningen till denna nyttighet med hjälp av humor.

För att få unga att förstå fullkornsbrödets fördelar går nu Brödinstitutet ut med en kampanj vid namn ”Det torra livet på Brödinstitutet”. 
Kampanjen består av en semidokumentär filmserie med en stor portion självdistans, där vi får följa med när karaktärerna Gunnar, Daniel och Bella från Brödinstitutet ger sig ut på sociala medier i ett till synes omöjligt uppdrag: att visa att fullkornsbröd inte behöver vara så torrt. 

De kan mycket om bröd och vitaminer, men lite mindre om Tiktok-danser och ungdomskultur.
Bakgrunden till kampanjen är att de flesta svenskar äter för lite fullkorn. 

De flesta, ungdomar och unga vuxna i synnerhet, äter alldeles för lite fullkorn. Då fullkorn förebygger våra stora folksjukdomar mest av alla kostfaktorer, parallellt med att ohälsan kryper nedåt i åldrarna, vill Brödinstitutet ändra på attityden till fullkornsbröd hos yngre vuxna, skriver man i en pressrelease.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil