Butikstrender har tidigare refererat (och provsmakat) det nya 3D-printade köttalternativ som kommer från israeliska Redefine Meat.
Nu lanserar Pinchos, som första svenska restaurangföretag, företagets 3D-printade köttalternativ.
– Smaken och texturen i det 3D-printade köttet efterliknar traditionellt kött i väldigt hög grad och jag tror att många köttälskare kommer ha svårt att känna skillnaden när de provsmakar, säger Per Larsson, matutvecklingsansvarig på Pinchos.
Hos Pinchos tror man att det nya 3D-printade icke-animaliska ”köttet” kommer att revolutionera marknaden.
– Under de senaste två åren har vi förändrat stora delar av vår meny med ett tydligt fokus på kvalitet och smaksättning. Vi är också ett innovativt techdrivet bolag i grunden och att lansera 3D-printat kött på menyn är bara ett exempel på hur vi fortsätter att driva innovation framåt inom restaurangbranschen. Vi tror att tekniken är ett stort steg för en mer hållbar framtid för matindustrin, säger Patrik Back, vd för Pinchos, hos Food Supply.