När Pizza Hut genomförde en undersökning 2022, för att förstå konsumentvanor, ville 47 procent av de svarande ha en ”on the go”-pizza. Det har nu fått Pizza Hut Sverige att lansera My box för alla som vill ha en lösning för lunch, mellanmål och annat på språng.
– My box är det perfekta alternativet för alla som vill ha en god och snabb måltid när man är på språng eller sitter på en picknickfilt i en mysig park. Vi är därför glada att kunna presentera My box som en del av vår fortsatta resa med att återlansera Pizza Hut på den svenska marknaden, säger Andrea Lindgren, marknadschef hos Pizza Hut Sverige.
– Det här är en kampanj som vi tror kommer gå rakt in i målgruppen och bidra till nya gäster, både digitalt och i våra restauranger, konstaterar Lindgren.
Priset blir 89 kr och företaget tror mycket på satsningen.
– My box är ett smart och bekvämt val som för folk som vill ha valmöjligheter till övrigt utbud som finns i dagsläget på marknaden. Vi tror att detta är den perfekta lösningen för det behovet, säger Niklas Ågerup, Pizza Hut Sverige, till Hotell & Restaurang.