Alltmer otåliga – det är sammanfattning av onlinekunderna, när Contentsquare redovisar en ny rapport.
Enligt rapporten har sessionslängden, den tid man tillbringar på en webbplats, på ett år minskat från 5,9 till 5,7 minuter.
Det gäller datoranvändare. Mobilanvändare minskar sin snittid från 2,9 till 2,6 minuter.
Samtidigt – och inte minst väsentligt för e-handeln – minskar andelen besök som leder till köp med 3,5 procent jämfört med tidigare år.
Trenden med att ”skumma igenom” igenom webbplatser, är inte ny, men den har stor betydelse i branschen och fortsätter dessutom att öka, säger Abdi Essa, vp Emea North på Contentsquare, till ehandel.se.
E-handlare bör se över möjligheter att spara tid, förbättra effektiviteten och öka engagemanget för att behålla besökare på webbplatsen och öka konverteringen.
Långa laddtider är det som retar upp e-handelskunden allra mest, och där ligger den magiska gränsen på tre sekunder, refererar sajten.